Ensenyament

La neurociència i la neuroeducació, eixos centrals de les III Jornades d’Educació de Tiana i Montgat

La Núria Tomás, la Iolanda Nieves i la Noemí Royes, membres d'InnAtria Education. Foto: InnAtria. / martalopez

Parlem amb dues membres d'InnAtria Education, protagonistes del taller de neurociència que tindrà lloc el divendres.

Marta  López | 27/03/2019 a les 12:46 0
 

Els Ajuntaments de Tiana i Montgat han organitzat per l’última setmana de març les terceres Jornades d’Educació. Aquest dimecres 27, a dos quarts de sis de la tarda, tindrà lloc la ponència inaugural a la Sala Pau Casals de Montgat, a càrrec de l’especialista en neurodidàctica José Ramón Ubieto.

La neuroeducació i la neurociència seran l’eix central d’aquestes jornades, que duraran tres dies. De fet, les protagonistes de la jornada del divendres són especialistes en neuroeducació. Es tracta de la Iolanda Nieves, la Noemí Royes i la Núria Tomás, creadores d’InnAtria Education.

Les tres es van conèixer en el postgrau en Neuroeducació de la UB, ara fa tres anys, i actualment són membres del grup de treball que porta la universitat sobre aquesta temàtica. Les tres són docents en actiu en diferents etapes educatives i van voler crear InnAtria per transmetre el que elles havien après a altres professors i famílies. Així ho explica la Noemí Royes:

 

La Núria Tomás, actual Cap d’Estudis de l’Institut de Tiana i especialista en mediació escolar, explica que ara mateix estan fent formació en neuroeducació al professorat de l’Ins Tiana:

 

Així doncs, la metodologia pròpia d’InnAtria es desenvolupa a partir de sis eixos basats en evidències neurocientífiques (neuroeducació, educació emocional, benestar, aprenentatge cooperatiu, pensament visible i comunicació positiva) que es transmeten de manera pràctica a partir de dinàmiques en petits i grans grups, amb l’objectiu de facilitar la participació i el diàleg. En paraules de la Núria i la Noemí, la base de tot és conèixer el funcionament del nostre propi  cervell:

 

De fet, la Núria destaca que durant les tres sessions de les Jornades Educatives de Montgat i Tiana d’enguany el tema connector serà precisament el cervell:

 

La seva sessió serà l’última, la del divendres 29. Tindrà lloc a dos quarts de sis de la tarda a la Sala d’Exposicions del Casal. Sota el nom “Taller de neurociència: el cervell que aprèn”, faran un petit tastet de la seva metodologia en les diferents etapes educatives, tal com explica la Noemí:

 

Durant la xerrada del dijous, que es farà a la mateixa hora i al mateix lloc, la professora Begoña Folch, especialista en innovació educativa, farà una conferència sota el títol “Les emocions són part integral de l’aprenentatge”. Un punt indispensable en la metodologia que proposen des d’InnAtria:

 

La Núria i la Noemí expliquen un exemple de dinàmica encabida dins de la neurociència i adaptada, en el cas de la Núria, a Educació Secundària i, en el cas de la Noemí, a l’etapa Infantil. L’exemple de la Núria seria una aposta lúdica com el joc del Kahoot!:

 

L’exemple de la Noemí és una dinàmica destinada a què els infants coneguin el seu propi cervell:

 

La jornada del dijous i la del divendres comptaran amb la participació de les direccions i les AMPA’s dels centres educatius de Montgat i Tiana. Les terceres Jornades d’Educació estan obertes a tothom.

Marta López
Marta  López