Urbanisme

L’Ajuntament proposa al veïnat de la Ciutadella no fer-hi la majoria de canvis de direcció previstos

Els vehicles procedents de Matas/Ciutadella seguiran sense passar per Pau Casals / Alexia Guilera

A la majoria de carrers on es preveia fer-ne no hi haurà canvis de direcció: ni el carrer Matas (entre Ciutadella i Castellar), ni Pau Casals (on els cotxes seguiran circulant en direcció avinguda Ciutadella) ni Escalfapé.

Alèxia  Guilera | 12/01/2018 a les 11:19 0
 

Marxa enrere respecte als canvis de direcció que l’Ajuntament havia previst fer a 5 carrers del poble, a la zona de la Ciutadella. L’alcaldessa, Ester Pujol, i la regidora d’Urbanisme, Núria Garcia, van fer una nova proposta, anit, en una reunió amb la portaveu del veïnat, Ana Nicolás. Un veïnat que no estava d’acord, majoritàriament, amb el projecte. Per això, les darreres setmanes havia recollit més de 200 signatures en contra d’aquests canvis de direcció.

Ana Nicolás es mostrava satisfeta pels nous canvis proposats, als quals, ara, hi hauran de donar el vistiplau la resta de veïns i veïnes:

 

Què contempla la nova proposta

A la majoria de carrers on es preveia fer-ne no hi haurà canvis de direcció: ni el carrer Matas (entre Ciutadella i Castellar), ni Pau Casals (on els cotxes seguiran circulant en direcció avinguda Ciutadella) ni Escalfapé. Com que el carrer Matas serà de vianants a partir d’aquest punt i fins a Marquès de Monistrol, el carrer Escalfapé absorbiria el flux de vehicles que vagi cap a Can Gaietà pujant per Matas.

Plànol on es veu reflectida la nova proposta de l'Ajuntament

Plànol on es veu reflectida la nova proposta de l’Ajuntament

Les dues vies que mantindrien els canvis anunciats serien Pep Ventura, que només tindria un sentit, en direcció a la carretera. També es mantindria el previst a l’avinguda Ciutadella, entre Pau Casals i Matas: deixaria de tenir el doble sentit actual i s’hi circularia només de pujada en aquest tram. També seria de sentit únic el tram de Castellar entre Matas i passeig Vilesa (els vehicles circularien des de Vilesa cap a Escalfapé).

Tot i estar contenta perquè el principal objectiu del veïnat s’ha assolit, Ana Nicolás ha volgut recordar que el veritable horitzó que tenen és que Escalfapé s’amplii a doble carril i doble sentit:

 

Per fer possible aquesta ampliació caldria expropiar i enderrocar una casa de la cantonada Matas/Escalfapé, la que hi ha pujant per Matas a mà dreta, just abans d’Escalfapé. És un antic projecte que, fins ara, cap equip de govern ha volgut o pogut tirar endavant.

Creative Commons License
Alèxia  Guilera