Mobilitat

L’R1 recupera el tram entre Malgrat i Blanes i l’oferta de trens després del trasllat de vies a La Sagrera

Pla general del primer tren de l'R1 que passa per l'estació intermodal de la Sagrera. Imatge del 8 de desembre de 2020. Font: Aina Martí / ANC / martalopez

La represa de la circulació ha anat acompanyada de retards entre quinze minuts i mitja hora que s’han arrossegat al llarg del dia.

La Local / ACN  | 09/12/2020 a les 15:33 0
 

Aquest dimecres 9 de desembre s’ha reprès la circulació ferroviària entre Malgrat de Mar i Blanes, un tram de l’R1 interromput des del gener a causa del temporal Glòria. Durant tot aquest temps la unió entre ambdues estacions s’ha fet amb autobús.

La represa de la circulació, que ha anat acompanyada de retards entre quinze minuts i mitja hora que s’han arrossegat al llarg del dia, ha coincidit amb el final de les obres de trasllat de vies a la nova estació intermodal de la Sagrera. Adif ha aprofitat els dies de pont per acabar els treballs que es van iniciar al juliol i, des d’aquest dimarts 8 de desembre, els trens de l’R1 ja travessen les noves vies soterrades.

En total, el nou tram fa gairebé dos quilòmetres i va de la rambla Prim, a tocar de Sant Adrià del Besòs, fins al pont de Bac de Roda, al barri de La Verneda de Barcelona. Durant els últims quatre dies, els operaris han completat els treballs sota el pont de Bac de Roda i sota la rambla Prim per enllaçar la part de via que faltava i han dut a terme les comprovacions de seguretat corresponents.

Durant els últims quatre mesos i mig, l’R1 havia modificat el seu traçat i havia reduït la seva oferta de trens perquè els operaris de la companyia construïssin les noves vies a l’interior de La Sagrera. Des del passat 25 de juliol, la línia operava en via única entre les estacions de Sant Adrià i el Clot-Aragó, vorejant la mateixa estació intermodal. Ara ja s’ha normalitzat la circulació i s’ha recuperat la freqüència de trens habitual.

L’estació intermodal de la Sagrera ha d’acabar convertint-se en un espai de 215.000 metres quadrats amb tres plantes, que permetran descongestionar la circulació de trens i ser una de les infraestructures de referència pel que fa a l’alta velocitat.

La Local / ACN