Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

Mossos: “el 90% d’accidents de trànsit es produeix per errades humanes”

Aquest mes comença el període de l’any en què més persones es deplaçaran per carretera a la nostra àrea. És un bon moment, doncs, perquè els efectius de Trànsit dels Mossos facin arribar consells importants a l’hora de circular per les vies del país.

Per això, La Local ha parlat amb l’agent Ramon, de Trànsit d’aquest cos policial de la comissaria de Premià de Mar. A partir de la seva observació diària del trànsit i de la nostra manera de conduir, fa observacions com aquesta, que donen idea de la importància de prendre’s l’acte de conduir molt seriosament:

 

Un dels conflictes més habituals a l’atapeïda Nacional-2, al seu pas pel Maresme, té lloc entre dos dels seus usaris més freqüents: conductors i ciclistes. Tots dos, assegura l’agent Ramon, tenen drets i deures però, molt sovint, només en coneixem una part. Per exemple: els ciclistes tenen permès circular en grup però amb alguns condicionants:

 

Integrants dels Mossos de Premià de Mar, aquest dimarts a La Local
Integrants dels Mossos de Premià de Mar, aquest dimarts a La Local

Els Mossos recorden que una de les excepcions del Reglament en què es pot avançar creuant una línia contínua és, justament, quan davant tenim un o més ciclistes. I sempre en cas que aquest avançament no signifiqui posar ningú en risc. Hi ha altres casos en què es pot avançar trepitjant una contínua:

 

La infracció més habitual que cometen els conductors en relació als ciclistes consisteix en no respectar la distància  de metre i mig a l’hora d’avançar-los. A la inversa, però, també hi ha errors de qui va en bici per la carretera:

 

Un darrer consell de l’agent Ramon dels Mossos, pel que fa a la circulació de menors als vehicles:

 

Trànsit dels Mossos recorda als ciclistes que és obligatori portar casc si circulen per la carretera, i també dur elements reflectants ja que se’ls pot fer de nit quan encara estan circulant.