Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

Noves queixes del veïnat dels pisos de protecció de Can Gaietà per mal manteniment

Veïns dels pisos de protecció oficial de Can Gaietà denuncien que, com a conseqüència del vent, fa dues setmanes va caure una tapa metàl.lica de 100 kg de pes a un dels passadissos que porta als pisos

Si això ja és greu, afirmen, encara ho és més el fet que la gegantesca tapa encara està allà. Visorén, l’empresa encarregada del manteniment dels pisos, s’ha militat a lligar-la amb un cordill a la barana del passadís on va caure. En Sergi Cots és un dels diversos veïns de l’escala que ha comunicat el fet a Visorén però la tapa ja fa dues setmanes que va caure i encara és allà:

 

En Sergi, com bona part del veïnat d’aquests pisos, assegura que el manteniment de Visorén és molt deficient, tot i que cada vivenda paga una quota mensual per aquest concepte. En el cas concret d’aquesta i de la resta de tapes metàl.liques que hi ha al terrat de l’edifici, ell ha pogut comprovar que no estan collades amb cap cargol, tot i tenir-ne el forat per fer-ho:

 

A baix a la dreta, el forat per collar la tapa amb un cargol. Mai s'ha fet, però.
A baix a la dreta, el forat per collar la tapa amb un cargol. Mai s’ha fet, però.

 

Les tapes com la que va caure tenen la funció de cobrir espais que, sense elles, quedarien a l’aire lliure i es mullarien. Alguns són forats de ventilació de màquines diverses que vetllen pel benestar dels veïns, com ara les  de la ventilació dels pàrquings. Ara, sense la seva tapa, aquests ventiladors han rebut tota la pluja dels últims dies.

La tapa que va caure tapava aquests espais, que no estan dissenyats per poder-se mullar
La tapa que va caure tapava aquests espais, que no estan dissenyats per poder-se mullar

La tapa va caure per dins de la galeria per on el veïnat accedeix a les vivendes la nit del 13 de setembre, en què el vent va bufar especialment fort.

Part de la tapa que va caure, explica aquest veí, tapava la maquinària d’un dels dos ascensors de l’edifici, que ha estat quasi 3 setmanes sense funcionar.

Tothom és conscient que, en cas que la xapa hagués caigut a sobre d’algú, la desgràcia hagués pogut ser enorme, tal com diu en Sergi:

 

Molts veïns han contactat amb Visorén al llarg d’aquests dies, tal com, també, ha fet La Local. La resposta que dóna la responsable d’atenció al client és que ja informarà al responsable del departament de manteniment. Amb aqueta persona, però, directament, remarca Visorén, “no s’hi pot contactar”.

La Local ja es va fer ressò el novembre passat de nombroses queixes veïnals pel mal manteniment d’aquest mateixos pisos: no sembla que les coses hagin canviat gaire.