Benestar | Viure a Tiana

Una delegada del Síndic de Greuges ha escoltat les queixes i consultes del poble

L'Escorxador de Tiana amb les portes obertes durant una de les reunions confidencials entre ciutadania i síndica. / annamolas

Els ciutadans i ciutadanes han reportat problemes relacionats amb el medi ambient, tributs, justícia i el consum de l’aigua. Mentrestant, el poble espera l’arribada imminent del síndic o síndica local.

Anna  Molas | 21/04/2017 a les 13:13 0
 

El Servei d’Atenció a les Persones Itinerant del Síndic de Greuges ha fet parada a Tiana avui 21 d’abril. L’última visita que van fer al poble va ser el gener del 2014 on hi va haver un total de 7 persones que s’hi van citar: 5 per presentar queixes i 2 per fer consultes. Aquesta vegada, hi ha hagut 6 cites: 4 queixes i 2 consultes.

Les problemàtiques plantejades han estat, entre altres, temes relacionats amb consum (aigua),  medi ambient, tributs i justícia. Dues de les quatre queixes presentades anaven adreçades a l’Ajuntament de Tiana.

Un dels tianencs que s’hi ha acostat ha estat en Francesc, que ha demanat informació sobre una de les qüestions més popular al Síndic: la contaminació acústica. En Francesc viu davant del Part Doctor Mascaró, i volia conèixer la normativa en relació als decibels permesos en els dies de festes al poble, així com l’horari fins al qual es pot fer soroll. Assegura que a vegades ha trucat a la Policia però que les respostes que ha rebut fins avui no li han solucionat el problema.

 

Tiana està actualment pendent de rebre el nou síndic o síndica al poble. El 24 de febrer el consistori va obrir una convocatòria per rebre candidatures, però encara no hi ha hagut una resolució. Actualment només 6 municipis tenen Síndic de Greuges, de manera que Tiana en seria el setè.

Per tenir accés al síndic, tanmateix, no cal esperar que el personal vingui al poble, sinó que es pot fer personalment a la seu de Barcelona (Passeig Lluís Companys, 7), per correu electrònic, per telèfon o per correu postal. La seva funció és la de supervisar l’actuació de l’administració pública catalana així com la de les empreses privades que donen serveis d’interès general (com ara la llum, l’aigua i el gas), per tal de defendre els drets de les persones. Malgrat que no té capacitat sancionadora, el Síndic actua com a òrgan persuasiu en cas que es considerin que la institució implicada està incomplint la normativa.

El Servei d’Atenció a les Persones Itinerant va celebrar el seu vintè aniversari el novembre del 2016.

Creative Commons License
Anna  Molas