Comarcal

El Corte Inglés s’allunya del Maresme

En aquests solar on hi havia la fàbrica Can Fàbregas s'havia de fer la seu al Maresme dels grans magatzems. Foto. El Punt-Avui / lalocal

El Tribunal Suprem de Justícia de Catalunya sentencia que no és vàlid el planejament urbanístic que l'Ajuntament de Mataró havia refet expressament per encabir-lo a la ciutat.

La Local / ACN  | 14/07/2017 a les 8:16 0
 

El Corte Inglés està més lluny que mai de Mataró i del Maresme. La darrera sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) deixa sense efecte el planejament urbanístic que, per dues vegades, s’ha refet a Mataró (2008 i 2013) amb l’objectiu de facilitar la instal·lació dels grans magatzems.

L’alcalde de la ciutat, David Bote, reconeix que la notícia els ha caigut “com un gerro d’aigua freda”, ja que fa tornar el projecte de l’illa de Can Fàbregas (solar on s’havia de construir el Corte Inglés) “a la casella de sortida”. Bote assegura que “les coses no es van fer prou bé” amb la gestió urbanística d’aquest afer i assegura que ara és “molt difícil” que el Corte Inglés s’acabi instal·lant a la ciutat.

L’Ajuntament de Mataró ha anunciat que recorrerà al Suprem, però en paral·lel inicia ja converses amb la Generalitat i el Corte Inglés per si fos possible poder encabir el centre comercial d’acord amb el planejament urbanístic de 2007.

Segons aquelles normes urbanístiques, l’antiga nau fabril de Can Fàbregas i de Caralt –que es va desmuntar peça a peça amb l’objectiu de reconstruir-la uns metres més enllà– s’hauria de reconstruir al seu emplaçament original. Actualment les peces de la nau estan emmagatzemades en un solar agrícola als afores de la ciutat.

Crítiques a l’Assemblea Pagesa

L’alcalde de Mataró, David Bote, i la regidora d’Urbanisme, Núria Calpe, han carregat també contra l’Assemblea Pagesa, que és qui va presentar el recurs contra el planejament urbanístic de 2013, i la fan responsable de la situació actual. “Estem aquí per aquell contenciós”, ha etzibat Bote.

La regidora d’Urbanisme, per la seva banda, recorda que l’entitat va iniciar el litigi contra l’Ajuntament exclusivament com a mesura de pressió perquè l’Ajuntament intercedís davant la Generalitat i es modifiqués el traçat del Tren Orbital, que actualment es preveu que passi per la zona agrícola de les Cinc Sènies.

Creative Commons License
La Local / ACN