Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

Al barri de Can Gosch estan farts dels talls de llum

El veïnat del barri d’en Gosch està més que fart dels tall de llum que pateixen, asseguren, dia rere dia. No és un problema puntual, aclaren, sinó que fa molt de temps que el pateixen: cada setmana, expliquen, hi ha almenys una interrupció d’aquest servei. Veïns i veïnes es queixen que Endesa els ignora i que l’Ajuntament no els ha ajudat prou.

El 27 de gener d’aquest any, a Can Gosch van patir un dels talls de llum més prolongats dels darrers anys: va durar gairebé 6 hores, entre les 3 de la tarda i les 9 de la nit, ja que es va cremar un cable de mitja tensió que abasteix el barri. Aquell fet va provocar que a moltes llars es quedessin aquella tarda i vespre sense possibilitat d’escalfar-se, tot i haver-hi nens petits o gent gran. A més, a moltes persones se’ls va fer malbé el menjar dels congeladors, que van haver de llençar.

Tot plegat va fer que els veïns i veïnes s’organitzessin i, amb l’ajuda de Podem Tiana, hagin presentat nombroses queixes, aquests darrers mesos, a Endesa per aquell tall de llum. Totes les queixes que es van presentar individualment no han prosperat perquè l’empresa nega l’avaria del 27 de gener, denuncien els veïns. Escoltem, un d’ells, en Nico:

 

Veient que Endesa els negava no sols la indemnització corresponent sinó que, ni tan sols admetia l’avaria, el veïnat es va adreçar com a col.lectiu al Departamemt d’Indústria de la Generalitat. Aquest 16 de maig el Govern català els ha enviat una carta en què reconeix que sí que hi va haver una avaria a Can Gosch el 27 de gener passat.

En Modest, la Isabel, i en Nico, veïns del barri d'en Gosch, acompanyats de dos integrants del Podem que els assessoren en aquest problema
En Modest, la Isabel, i en Nico, veïns del barri d’en Gosch, acompanyats de dos integrants del Podem que els assessoren en aquest problema

També els anima a fer la reclamació corresponent, que en alguns casos pot arribar fins als 2.000 euros, diu la carta. Mari-Carmen Esteve, de Podem, ha assessorat el veïnat en aquest assumpte ja que durant anys ha treballat en una oficina d’atenció al consumidor:

 

En Modest és una dels 49 persones del barri d’en Gosch afectades per aquests talls de llum constants, inclòs el del 27 de gener:

 

La mala instal.lació d’aquest retorn -que forma part d’una instal.lació no gaire antiga que té 18 anys- sembla ser la causa de les interrupcions setmanals d’electricitat al barri. Ho cometa la Isabel, una altra de les veïnes:

 

Aquests diners que els hauria d’abonar Endesa, haurien de ser descomptats de les factures de llum. Però a les factures del febrer, març, abril i maig aquest concepte no hi és, i, fins i tot, aquest juny Endesa cobraran 4,5 euros més a tots els seus abonats per altres conceptes.

Una altra de les quiexes és que l’Ajuntament no els ha fet prou costat: l’alcaldessa, Ester Pujol, i la regidora d’Urbanisme, Núria Garcia, es van reunir amb el veïnat, arran de l’apagada de llum del gener, una vegada, el mes de febrer passat. Ho comenta en Nico:

 

Per tot plegat, aquests i altres veïns i veïnes de Can Gosch asseguren que  senten “preocupació, tristor i indignació” mentre Endesa i les diferents Administracions no posin fil a l’agulla per acabar amb els talls de llum al barri.