Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

L’Ajuntament exposa al públic les llistes del cens electoral de cara al 14F

A partir d’aquest dilluns 28 de desembre, i durant una setmana, l’Ajuntament de Tiana tindrà les llistes del cens electoral exposades al públic, d’acord amb l’establert a l’article 39 de la Llei Orgànica del Règim Electoral General.

Aquest cens serà el que s’utilitzarà de cara a les eleccions autonòmiques del 14 de febrer. És per això que s’estableix un termini d’exposició al públic, comprès entre aquest dilluns i el següent, 4 de gener.

Durant aquest període es podran formular reclamacions sobre la inclusió, exclusió i modificació de dades personals que afectin el dret de sufragi actiu, mitjançant impresos que seran facilitats a les dependències municipals.

Unes eleccions condicionades per la pandèmia

El pressupost de les pròximes eleccions serà de 20,5 milions d’euros, un 64% més respecte a les anteriors. Aquesta quantitat inclou despeses habituals, però s’hi suma la compra de gels o mascaretes i la contractació de serveis de desinfecció.

I és que aquests comicis estaran subjectes a la crisi sanitària. De fet, hi haurà una data clau: el 15 de gener. És el dia que s’han marcat els partits per decidir si la situació del coronavirus al territori permet que tirin endavant les eleccions o bé s’ajornen. Si el procés electoral va endavant, el dia 16 de gener se sortejarien els membres de les meses electorals.

Foment del vot per correu

El 4 de febrer també és el termini per sol·licitar el vot per correu. Les sol·licituds es poden fer de forma telemàtica, o bé presencialment en qualsevol oficina de Correus.

En el primer dels casos, la persona interessada haurà d’acreditar-se mitjançant una firma electrònica, el DNI electrònic i els certificats IDCAT i T-CAT.

Pel que fa a la sol·licitud presencial a les oficines, s’haurà de fer ensenyant el DNI, el passaport o bé el carnet de conduir. Per tal d’agilitzar el procés, Correus oferirà l’opció de demanar cita a través de la seva aplicació virtual i la pàgina web de l’entitat.

Un cop recopilades les peticions, les delegacions provincials corresponents de l’Oficina del Cens Electoral enviaran als sol·licitants – entre el 25 de gener i el 7 de febrer – la documentació necessària per poder exercir el seu vot.