Viure a Tiana

Dos trams de cable robats deixen sense línia fixa a 150 abonats de Tiana

Font: PublicDomainPictures en Pixabay / martalopez

L'Ajuntament de Tiana ha anunciat que vehicularà una reclamació col·lectiva de tots els afectats davant de l’Agència Catalana del Consum.

Marta  López | 31/08/2020 a les 11:49 0
 

El cap de setmana del 22 i 23 d’agost diversos veïns i veïnes de Tiana van denunciar a través de les xarxes socials que la seva línia de telèfon fixa no funcionava. Aquell mateix dimarts, l’Ajuntament de Tiana va informar que s’havia posat en contacte amb Movistar per conèixer el motiu de la incidència que afectava 150 abonats del municipi, segons dades que va facilitar el consistori.

Des de l’empresa de telefonia es va informar que la incidència s’havia produït a causa del robatori de dos trams de cable, fet que provocava que l’afectació s’allargués fins que s’acabés la instal·lació del cablejat nou. La data de finalització i la resolució de l’avaria es va anar allargant a mesura que passaven els dies. L’última actualització del consistori sobre l’avaria informa que està previst que sigui entre aquest dilluns 31 d’agost i el dimarts 1 de setembre.

Una de les afectacions directes d’aquesta incidència que més ha preocupat als veïns i veïnes és la inhabilitació del servei de teleassistència. En aquest sentit, l’Ajuntament de Tiana va dir que havien insistit a Movistar que oferís una solució alternativa a tots els usuaris de teleassistència.

A més, una de les línies afectades és la de la Residència i Centre de Dia Sant Cebrià. És per això que des del consistori es volia derivar la línia fixa a una de telèfon mòbil. El canvi es va aconseguir després que l’alcaldessa de Tiana, Marta Martorell, parlés amb el responsable de relacions Institucionals de Telefònica.

Finalment, el divendres 28 d’agost l’Ajuntament va anunciar que, “davant d’aquesta situació d’indefensió que estan vivint tants veïns i veïnes de Tiana”, vehicularia una reclamació col·lectiva de tots els afectats davant de l’Agència Catalana del Consum.

Així doncs, el consistori demana que les persones que han patit aquesta incidència els facilitin el número de telèfon i el titular de la línia telefònica a partir d’aquest dilluns 31 d’agost a través de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà. Es pot fer presencialment, en horari de dos quarts de nou del matí a dues del migdia; per telèfon, trucant al 93 395 50 11 o pel correu electrònic tiana@tiana.cat.

Marta López
Marta  López