Habitatge

Veïns i veïnes dels pisos de lloguer social de Can Gaietà s’uneixen per denunciar la gestió de Visoren

Els pisos de lloguer social, a Can Gaietà / martamestre

El seu portaveu ha intervingut en el ple d'aquest dimarts per denunciar que Sermavi, l'empresa que s'encarrega de l'aigua calenta i la calefacció, els havien apujat les tarifes per a l'any 2023 i, sumat a aquest increment, el 23 desembre els havien enviat una factura retroactiva que, en alguns casos, pujava a més de 1000 euros per pis.

Marta  López | 11/01/2023 a les 12:57 0
 

En Daniel, en nom dels veïns i veïnes de 60 dels 69 pisos de protecció oficial de Can Gaietà, va intervenir en el torn de preguntes del públic del ple municipal celebrat aquest dimarts 10 de gener per denunciar la gestió de Visoren. Sermavi, l’empresa que s’encarrega de l’aigua i la calefacció, els havien apujat les tarifes per a l’any 2023 un 277%.

Sumat a aquesta pujada, el 23 desembre els havien enviat una factura retroactiva que, en alguns casos, pujava a més de 1000 euros per pis, dividits en 4 pagaments. Una quantitat inassumible per molts dels veïns i veïnes i que, tal com va voler destacar, encara és més greu si es té en compte que el seu lloguer és de protecció oficial:

 

El portaveu va afegir com estaven obligats a contractar els serveis d’aigua calenta i calefacció amb aquesta empresa, vinculada directament amb Visoren:

 

Segons es recull a l’informe d’empresa de Sermavi consultat a través d’Einforma, Visoren apareix com a empresa matriu, l’administrador únic és gerent de Visoren i el domicili social és el mateix. En Daniel també va denunciar que no hi havia manera de posar-se en contacte amb Visoren:

 

És per tot això que el passat 2 de gener els veïns i veïnes es van organitzar en la Plataforma d’Afectats i Afectades per l’empresa Visoren i van acudir a l’Ajuntament per trobar una solució a aquesta problemàtica, ja que, en última instància, és el titular d’aquests habitatges:

 

La reunió amb alcaldia va tenir lloc el dilluns 9 de gener. L’alcalde, Isaac Salvatierra, va explicar que havien posat la qüestió en mans d’un advocat:

 

En Daniel va assegurar que no eren l’única comunitat gestionada per Visoren que es trobava amb aquesta mena de problemes:

 

Els veïns i veïnes també denuncien la pujada de preu en el manteniment i la falta de revisió dels ascensors, que fa 7 anys que no reben una inspecció:

 

El portaveu va acabar la seva intervenció explicant les demandes de la Plataforma, entre les quals es trobava la paralització del cobrament dels pagaments retroactius, la realització d’un requeriment a l’empresa i una revisió del contracte-marc entre l’Ajuntament i Visoren:

 

Pel que fa al requeriment, Salvatierra va anunciar que aquest divendres es reunirien amb la direcció de Visoren:

 

L’alcalde va afegir que havien demanat assessorament a l’Agència Catalana de l’Habitatge i que estaven estudiant la possibilitat d’obrir línies d’ajuts específics destinats a subministraments energètics:

 

El batlle va emplaçar els veïns i veïnes a reunir-se de nou amb el consistori després de la reunió amb Visoren.

Marta López
Marta  López