El CCE Tiana acumula 72 mil seguidors a TikTok, convertint-se així en el tercer club de futbol català amb més seguidors a la xarxa social, només superat pel Barça (14,9 milions de seguidors) i l’Espanyol (175,9 mil seguidors). A més, el compte de TikTok del Tiana suma 1,9 milions de ‘likes’ (el doble que el RCDE) i ha viralitzat vídeos amb més de 8 milions de visualitzacions. Però, com un club de tercera catalana ha arribat a aquestes xifres obrint-se espai entre els equips més forts de Catalunya?
@ccetiana Golazo! #futbol #partido #entreno #equipo #gol #portero #penalti #correr #chute #marcar #fy #parati #golazo #falta #viral #infantil #a #vaselina #vamo ♬ sonido original – CCE Tiana
Arran del canvi de la seva junta directiva, a principis de 2021, el Tiana va decidir desenvolupar una estratègia de comunicació centrada en les xarxes socials. Els encarregats de fer-ho van ser el Gerard Montes i el Ferran Miralles, que, des del moment, van deixar de ser només entrenadors de l’Aleví A i l’Infantil B (a banda de jugar en el primer equip, com és el cas del Ferran) per assumir també el paper de community managers del club.
Així doncs, ara fa poc més d’un any, el Gerard i el Ferran van començar a treballar amb Facebook, Twitter, Instagram i TikTok duent a terme les tasques de comunicació del CCE Tiana. Però és en aquesta última xarxa social on han adquirit més renom. El Gerard explica que van apostar per TikTok a causa de la popularitat que va assumir la plataforma durant el confinament de 2020:
A més, TikTok també els va semblar una bona eina per fer vídeos en directe dels entrenaments i partits dels diferents equips del club, subratllen el Ferran i el Gerard:
Tal com explica el Ferran, els directes van ser un element clau que va propiciar l’augment de seguidors del perfil del CCE Tiana a TikTok i, com a conseqüència, la seva popularitat. El que havia començat com una estratègia per obtenir un bon posicionament de marca i, fins i tot, dotar de bon reconeixement al poble, ha acabat convertint-se en un fenomen ‘tiktoker’. El president del CCE Tiana, Raúl Sánchez, explica que ningú no s’esperava que poguessin arribar a aconseguir aquestes xifres:
Gràcies a la feina del Gerard i el Ferran, s’ha aconseguit que el CCE Tiana sigui conegut fora de la vila; fins i tot, ha saltat al panorama nacional. El passat mes de juny, els youtubers Papi Gavi, Spursito, xBuyer, Eric Ruiz i Vituber (que tots junts sumen més de 9 milions de seguidors) van acudir al camp del Tiana per gravar un dels seus vídeos.
@ccetiana LA ÉLITE EN TIANA! seguid sus canales y sus tiktok! #xbuyer #ericruiz #spursito #papigavi #vituber #reto #futbol #gol #golazo #celebracion #chute #top ♬ Yonaguni – Bad Bunny
Amb tot això, des del CCE Tiana no descarten que, en un futur, TikTok pugui ser una via d’ingressos pel club a banda dels seus patrocinadors, explica el Raúl:
A més, defensen que el treball de les xarxes socials també esdevé una eina interna per la cohesió entre pares i jugadors, que es mostren actius i col·laboratius amb els continguts que es comparteixen, tal com explica el Raúl:
Així doncs, des del club estan satisfets amb tot el què han aconseguit el Gerard i el Ferran i volen seguir treballant en aquesta línia per créixer cada cop més.