Les noves zones verdes que es van posar en marxa al setembre a la zona fronterera amb Montgat, han fet baixar el número de cotxes aparcats. Ara hi ha més llocs i menys problemes per deixar el cotxe. La decisió d’aquest aparcament regulat, innèdit fins ara al poble, i gratuït pels tianencs, ha fet millorar la situació i fa que els veïns no hagin de donar tantes voltes alhora de deixar el cotxe quan arriben a casa.
Els vuit carrers de la part sud del poble amb aparcament regulat són: carrers Mar, Mossèn Cinto Verdaguer, Assemblea Catalunya, Bòbila Jordana, Matas, Onze de Setembre, Bòbila d’en Jordana i camí d’En Garra. Aquí només hi poden aparcar els residents i veïns autoritzats i és gratuït. El distintiu es pot demanar a l’Ajuntament.
Els Montgatins només hi poden aparcar durant dues hores com a màxim. I només ho poden fer a la zona blava i amb rellotge horari.
El funcionament diàri dels nous aparcaments i el canvi d’hàbits dels veïns de la zona, fa que després de dos mesos, l’Ajuntament reajusti els horaris de la zona blava i redueixi la zona verda per millorar el servei. Ho va anunciar l’alcaldessa en el ple, i ja està a punt la informació que els propers dies rebran a casa els veïns.
La zona blava, on fins ara només es podia aparcar amb rellotge horari quedarà alliberada unes hores al dia i el cap de setmana:
-De 9h a 14h, amb rellotge.
-De 14h a 17h, lliure.
-De 17h a 20h, amb rellotge.
-A partir de les 20h i fins les 9h de l’endemà, lliure.
-Caps de setmana lliure.
A més s’amplia la zona blava dels carrers Mar i Mossèn Cinto Verdaguer. Es substituiran algunes places verdes només reservades a residents, per zones blaves.
Per què una zona verda a Tiana?
Ester Pujol assegura que la implantació de la zona verda respon a criteris de reorganització i millora de mobilitat d’aquest punt del municipi. En aquest sentit, assegura que la decisió d’instal·lar aquest tipus d’aparcament “no respon a cap revenja o ‘vendetta’” amb l’Ajuntament de Montgat. D’aquesta manera, Pujol desvincula la decisió a una “picabaralla” amb l’Ajuntament veí pels aparacaments de pagament a la zona de l’estació que van deixar de banda els tianencs. Tot i que es va signar un conveni, els veïns de Tiana han de pagar un abonament i tenen l’aparcament reestringit a unes zones molt concretes. L’endarreriment en la posada a punt d’aquestes zones i alguns problemes inicials, ara fa un any, van provocar un cert malestar.
Sobre la funcionalitat de la zona verda, l’alcaldessa de Tiana explica que es va concebre com una actuació lligada als projectes de microurbanisme finançats per l’AMB i a una necessitat ja recollida en el Pla de Mobilitat de 2009. D’aquesta manera, Ester Pujol, assegura que al carrer Bòbila Jordana patia una sobreocupació de vehicles de montgatins quan es permetia aparcar durant les nits.