Les tasques d’extinció de l’incendi forestal que s’ha iniciat a la zona de la deixalleria de Tiana evolucionen favorablement. L’avís s’ha produït a les 10:45 i, des de llavors, els bombers i els equips d’emergència estan actuant sobre el terreny, amb més d’una vintena de dotacions terrestres i una desena de mitjans aeris.
Paral·lelament, l’Ajuntament de Tiana ha activat el pla municipal de protecció civil per desallotjar i restringir l’accés a tota la zona poliesportiva, inclosa la piscina municipal i el casal d’estiu municipal, que es fa a l’Institut de Tiana. També s’ha cancel·lat el servei de bus fins al poliesportiu. A més, han enviat una ordre de confinament a la Conreria i les masies de l’Alegria.
L’incendi, que afecta una superfície aproximada de 38 hectàrees de terreny forestal, segons dades provisionals dels Agents Rurals, ha provocat el confinament de Tiana, Sant Fost de Campsentelles, Martorelles i Santa Maria de Martorelles, així com la urbanització Colònia Bosc i l’Alberg la Conreria.
Així ha estat, fins ara, l’evolució de l’incendi de Tiana.
Pots seguir-ho aquí en directe
https://t.co/QPQDJFqmNV pic.twitter.com/YMPzeNkYP6— btv el temps (@btveltemps) June 26, 2026
Tal com han informat el president de la Generalitat, Salvador Illa; i la consellera d’Interior, Núria Parlon, els Mossos han detingut una persona presumptament relacionada amb l’origen del foc. “Hi ha hagut tres focus gairebé simultanis”, ha explicat Parlon en roda de premsa:
Ca l’Andreu és una de les masies de la zona de l’Alegria que s’ha hagut de confinar. “A les 11 menys 5 estava baixant amb bicicleta pel camí de l’Alegria i en arribar al poble he vist la columna de fum” explica el Francesc Giró. “Es veien tres nuclis perfectament separats”:
“Hem de veure si finalment ens ha afectat o no”, explica. “Des d’aquí veiem tota la carena que limita amb Santa Maria de Martorelles, des de la torre de Guaita cap al Cau, tot això ho veiem que està tot rostit, ha cremat fins dalt”:
Giró explica que en tota aquesta zona hi havia alguns pins molt grans que havien sobreviscut al foc de l’any 1994 i “temo que aquest cop no hauran sobreviscut”. “Un drama perquè feia molts anys que no teníem un foc tan important aquí a Tiana”, diu:
Font: Alba Giró
Per aquest incendi, el telèfon d’emergències ha gestionat 250 trucades.





