Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

Adaptar-se a l’alerta sanitària: les mesures del Mercat de Montgat

Des de la declaració de l’estat d’alarma el passat 14 de març, el comerç de proximitat està fent tot el possible per adaptar-se. És el cas del Mercat de Montgat, que ha hagut de prendre un seguit de mesures sanitàries i organitzaves amb l’objectiu de convertir les instal·lacions en un espai segur.

Per exemple, han pres mesures extraordinàries de neteja, han aplicat un aforament limitat d’un 15%, han establert accessos únics d’entrada i sortida, han organitzat la ubicació de les cues per respectar les distàncies, han fomentat les comandes, els punts de recollida in situ, cites prèvies i servei a domicili per reduir el temps presencial i han habilitat formes de pagament que no requereixin el contacte. La Ruth Cortadella, gerent del Mercat, ho explica:

Bona part dels productes i serveis que ofereix el Mercat de Montgat són de primera necessitat i han estat actius durant l’estat d’alarma. Un cop s’entri a fase 1, també obriran les terrasses de la part de restauració:

Dos comerços que tenen presència al Mercat de Montgat són L’Oliveta, de la Pilar Iglesias, i Peix viu Andreu. Els dos han estat actius durant tot l’estat d’alarma. Avui dia, tant ells com la clientela ja s’han adaptat a les noves circumstàncies:

 

Les primeres setmanes van ser més incertes. Molts clients feien la comanda per encàrrec i venien a buscar-la intentant estar el menor temps possible:

 

Per a ells, l’entrada a la fase 1 suposa mantenir el dia a dia que ja estan aplicant ara: