recollida de residus
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

El regidor no adscrit presenta al·legacions a la modificació de la taxa de residus: “Cal garantir que la taxa respongui a una realitat i no a una hipòtesi”

El ple municipal que es va celebrar el dimarts 7 d’octubre va aprovar, amb els únics vots del govern, la modificació de les ordenances fiscals de gestió de residus domèstics i comercials per aplicar, entre altres, l’increment de les tarifes per l’any 2026 seguint la directriu europea que obliga que la taxa ha de cobrir i pagar la totalitat del servei. L’alcalde de Tiana, Isaac Salvatierra, va dir que la norma té “una visió mediambientalista perquè el ciutadà prengui consciència dels costos que té la gestió de residus”:

 

Tota l’oposició va votar en contra, no per l’increment en si, sinó pel fet que el preu no es correspongui amb el que ofereix el servei. “Quan a la ciutadania se l’obliga a fer un esforç econòmic d’aquesta magnitud, també espera que el servei vagi d’acord amb l’esforç que ells estan fent”, va dir el portaveu d’ERC, Alex Van Boven:

 

En aquesta línia, la portaveu de Junts per Catalunya Tiana, Montse Torres, va dir que “no estem d’acord a incrementar tant una taxa per rebre els mateixos serveis”:

 

El regidor no adscrit, Albert Sales, també va argumentar que havien pujat gairebé el 60% més les taxes amb una valoració econòmica provisional i sense haver licitat un nou servei. Segons Sales, tot i que els informes tècnics i de tresoreria acrediten que la recaptació no excedirà el cost previsible del servei, el cost real només es podrà conèixer després de la licitació del servei i va anunciar que presentaria una esmena per garantir una gestió transparent i ajustada als costos reals:

 

Aquest dijous 9 d’octubre ha presentat les al·legacions pertinents proposant incorporar un nou article 5 bis a cada una d’aquestes ordenances que proposa la creació d’una clàusula de revisió automàtica per ajustar les quotes un cop conegut el cost real dels serveis de recollida i tractament de residus, un cop finalitzada la nova licitació del servei. “Cal garantir que la taxa respongui a una realitat i no a una hipòtesi”, diu:

 

Els punts més destacats d’aquesta clàusula són el caràcter provisional de les quotes fins a l’adjudicació de la nova licitació; l’elaboració d’un informe comparatiu, un cop adjudicat, entre el cost real resultant i les previsions inicials; l’ajustament de les quotes a la baixa en cas que el cost real sigui inferior al previst, establint mecanismes de compensació per als contribuents afectats en el següent exercici fiscal; i la consolidació de les tarifes de manera definitiva quan es demostri que aquestes s’ajusten al cost real del servei.

L’alcalde va dir que estaven treballant per millorar el servei i adjudicar-lo en aquest exercici:

 

A més, va anunciar que s’incrementaran les sancions de l’ordenança davant l’incivisme en la recollida d’escombraries: