Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

L’Ajuntament de Tiana posa en marxa el Pla de carrers, un “pla de plans” per millorar l’espai públic

L’alcalde de Tiana, Isaac Salvatierra, va presentar en el ple d’aquest dimarts 4 de març el Pla de carrers, un “pla de plans” -mobilitat, accessibilitat, protecció del nucli antic, seguretat viària i arbrat públic- que té l’objectiu de revertir una falta d’inversió crònica en la millora dels carrers, places, parcs i voreres:

 

És per això que, en els pròxims tres anys, l’Ajuntament de Tiana impulsarà, com a mínim, 41 accions de microurbanisme per millorar l’espai públic. El pla arrenca aquest 2025, amb una primera tongada d’actuacions, i continuarà el 2026 i el 2027:

 

El batlle va explicar que el Pla de carrers és un “pla viu”, obert a la resta de grups polítics per marcar prioritats i afegir noves actuacions. Així ho van fer, per exemple, amb Junts per Catalunya Tiana, amb qui van signar un acord per aprovar els pressupostos del 2025 a canvi d’inversions i actuacions de microurbanisme com l’arranjament de les mancances a la urbanització de la Virreina pel que fa a accessos i al local social i diverses actuacions de manteniment a la via pública.

A més, la ciutadania també podrà aportar idees i decidir les obres que es faran a la seva zona a través dels pressupostos participatius:

 

Tot i que la majoria d’accions que inclou el pla de carrers són petites intervencions de microurbanisme i arranjaments puntuals, també s’hi inclouen dues grans obres: el projecte per fer un nou aparcament al carrer Escalfapé, a la zona on fa més d’una dècada que s’hi guarden els camions de la recollida d’escombraries; i l’arranjament del carrer Castellar, des del camí dels Francesos fins a l’escola Lola Anglada, que serà una de les vies d’accés al futur CAP de Tiana situat a Can Mogas.