Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

Junts: a la recerca d’un model comercial

 

Amb aquesta premisa, Junts per Tiana avisa de la necessitat de millora del comerç del poble. Tal i com ha explicat Isaac Salvatierra, el portaveu d’aquest grup municipal, Junts creu necessària una actuació, que els va portar a fer una enquesta als comerços tianencs i dels quals ja en tenen resposta.

L’enquesta va ser enviada a tots els comerços. Se’n van fer arribar 70 i n’han tornat 62 de respostes. Els restants 8 no hi eren, no s’han volgut pronunciar o havien plegat (com va ser el cas del bar dels Teletubbies i la tintoreria). Gemma Liñán, coordinadora de Junts, explica els tres principals problemes que han detectat a partir de l’enquesta:

 

Els comerciants també fan autocrítica i reconeixen que els preus dels seus productes són elevats. Per altra banda estan satisfets amb els aparcaments de 30 minuts, ja que faciliten la mobilitat i això solventa una mica el problema de l’aparcament. També valoren positivament el mercat dels dimarts perquè crea moviment pel centre del poble. Tot i això, la majoria desconeix els seus efectes reals, així com què s’ha de fer per poder-hi tenir parada.

Juntament amb l’aparcament, una de les altres grans mancances, segons l’enquesta, és la d’un model de comerç. També es demana la figura d’un tècnic de promoció econòmica:

 

El comerç de Tiana necessita una renovació
El comerç de Tiana necessita una renovació

A partir dels resultats, Junts començarà a treballar per millorar la situació. Ho vol fer a través d’un consell de promoció. Isaac Salvatierra:

 

Una de les principals crítiques que fa Junts és com es distribueix el pressupost destinat a promoció econòmica. I és que l’agrupació d’electors es mostra molt a favor del Tast però no veu clares les xifres en ajuts que l’Ajuntament diu que dóna a aquesta fira gastronòmica:

 

Junts veu com a referents models econòmics com els d’Alella o Montgat i creu que caldria crear-ne un de similar al poble.