Com ha sigut la temporada de verema en un projecte de recent creació -el de la vinya de CAN REON– i en un altre de més experimentat -el celler d’Alta Alella-? Per saber-ho hem parlat amb el Jordi Campreciós, encarregat del cultiu de les vinyes i l’elaboració dels vins de CAN REON; i la Mireia Pujol-Busquets, segona generació de la família Pujol-Busquets Guillén i directora adjunta. El reportatge tindrà dues parts, una per cada projecte. Acabem amb el del celler Alta Alella.
Alta Alella és un projecte familiar iniciat pel Josep Maria Pujol-Busquets i la Cristina Guillén l’any 1991, quan es van establir a la finca de Can Genís. No va ser fins al 2001, però, que van començar a sortir a la venda els primers vins i caves del celler:
Van començar plantant quatre hectàrees i, avui dia, tenen seixanta hectàrees plantades. El projecte no para de créixer i desenvolupar-se. De fet, ara inicia una nova etapa amb el nom Art Laietà. La nova marca agrupa sota un mateix paraigua tots els vins i escumosos elaborats a la finca, des dels vins emparats per la DO Alella i la DO Cava fins als vins naturals del Celler de les Aus:
Malgrat la seva expansió, però, la seva filosofia continua sent la mateixa dels seus inicis: l’aposta per l’agricultura ecològica.
Enguany han tingut una “molt bona verema” gràcies a l’excel·lent estat sanitari del raïm. “Això és primordial quan et dediques a l’agricultura ecològica i treballes sense sulfits i amb poca intervenció”, explica la Mireia:
La verema ha durat una mica menys de dos mesos, començant a principis d’agost i acabant a finals de setembre. “Veremem a mà, en caixes petites, perquè el més important és tenir raïm de molta qualitat, per tant, això ho han de fer uns ulls i unes mans”:
Els ceps de la finca compten amb diferents varietats de raïm, entre ells pansa blanca, garnatxa, mataró o chardonnay:
D’aquí sortiran molts tipus de vins diferents i cada un d’ells requereixen una elaboració diferent. En el cas d’El Cau d’en Genís, un dels vins blancs que elaboren amb la pansa blanca, la fermentació es fa en ou de formigó, per exemple:
El celler compta amb diferents activitats d’enoturisme destinades a conèixer el projecte, els seus productes i l’entorn. “A dia d’avui estem rebent entre deu i dotze mil visitants a l’any”, diu la Mireia: