Carles Conill, director de Serveis de Mobilitat Sostenible de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, creu que a Tiana hi podria haver “bicibox”, els aparcaments segurs per bicicletes privades que ja existeixen a diversos municipis de la corona metropolitana. El projecte hauria de fer-se realitat també a Montgat i Badalona, va explicar Conill, però sembla que, ara per ara, això no serà possible.
Conill ha participat aquest dijous a la jornada sobre mobilitat sostenible que l’Ajuntament ha fet a Can Riera.
El “bicibox” és una xarxa d’aparcaments segurs per bicis, distribuïda pels diferents municipis de l’Area Metropolitana de Barcelona. L’estacionament es realitza de forma molt senzilla. Tant per aparcar-hi una bicicleta com per recollir-la, l’usuari només cal que s’identifiqui al terminal de l’estació mitjançant la targeta personal Bicibox. Un cop fet això, l’usuari ha d’obrir la porta, introduir o recollir la bicicleta i tancar novament la porta, assegurant-se del seu correcte tancament. L’ús de l’aparcament es realitza exclusivament amb la seva targeta personal i amb les bicicletes registrades per l’usuari.
Foment de l’ús de la bicicleta
Carles Conill, que és expert en mobilitat sostenible, també ha afirmat que des de l’AMB es comparteix amb l’Ajuntament tianenc el projecte d’estendre l’ús de la bicicleta. Conill ha anunciat que els propers anys està previst que hi hagi un gran augment de carrils bici a l’àrea metropolitana, a la qual pertany Tiana:
L’AMB té previst, va dir Conill, arribar als 400 km de carril bici a la zona.
Carril bici entre Badalona-Sant Adrià i Montgat
D’altra banda, l’Ajuntament de Badalona ha anunciat que està elaborant un projecte de carril bici que unirà la ciutat amb Sant Adrià de Besòs i Montgat.
El projecte, que s’emmarca en la construcció de nous carrils bici impulsada per l’AMB, tindrà 5,4 quilòmetres i es construirà en tres fases. La primera correspon al Tram Nord, entre el carrer Prim i la carretera de Tiana, que recorrerà els carrers de Sant Bru, Pomar de Baix i la carretera de Mataró. Amb un cost aproximat d’uns 400.000 euros, aquest tram s’hauria de licitar al llarg de l’any vinent.
L’avantprojecte del CB Central preveu que la secció de la carretera de Mataró passi a ser d’un carril de circulació en cada sentit i amb el carril bici bidireccional al cantó mar. Pel que fa als trams dels carrers Pomar de Baix i del carrer de Sant Bru la secció comprendria 3 carrils de circulació, un per a cada sentit, un tercer per facilitar els girs i amb el carril bici unidireccional a banda i banda del carrer.
El govern municipal ha prioritzat la construcció del carril bici amb l’objectiu de millorar la connectivitat dels barris del Manresà i de Canyadó amb el centre de la ciutat, les estacions de metro i rodalies i amb Montgat, a més de servir per pacificar la carretera de Mataró.