L’AMB ha iniciat la campanya “Jo reciclo la meva ciutat / poble / barri” per tal de fer palesa la necessitat de reciclar correctament els residus. Aquesta campanya de proximitat, dirigida als ciutadans a peu de carrer, té com a objectiu augmentar la recollida selectiva de residus, que actualment és del 33,73% de mitjana al territori metropolità.
La iniciativa té una particularitat amb relació a les campanyes convencionals, i és que comptarà amb un grup de 144 informadors de carrer, organitzats per parelles, que interactuen directament amb els ciutadans al peu dels contenidors de recollida selectiva, informant-los i donant-los consells sobre com millorar el seu reciclatge. Aquesta mena d’accions asseguren alts nivells de cobertura i de notorietat. Ho explica la mateixa responsable de Comunicació de l’Àrea Metropolitana de Barcelona Luchy Miquel
Tiana ha guanyat recentment premis amb matèria de reciclatge i és un dels que millor recicla segons les dades de la mateixa Àrea. Tot i això des de l’entitat es creu que calia seguir fent incidència en aquesta mesura sobretot per “no baixar la guàrdia”
La Virreina, els contenidors de Joaquima Vedruna, el punt d’emergència del Parc de l’Antic Camp de Futbol, la Plaça de la vila, han estat algun dels 7 punts on aquestes parelles han anat parant a la gent i explicant durant la tarda d’aquest divendres quines eren les avantatges de fer aquest reciclatge. Per la seva banda també han pogut preguntar tots els dubtes que sorgien al respecte. Encara que en el cas de Tiana la situació era diferent, com ha explicat Luchy Miquel
14 parelles han ajudat als tianencs
Ja sobre el terreny hem vist com aquestes parelles s’apropaven a tots els tianencs que anaven a llençar la brossa i els explicaven tot el que calia sobre el reciclatge. Un treball coordinat per l’Echedey que ha estat el responsable de la zona. Ell mateix ens explica com s’ha posat en marxa la campanya a Tiana.
Tiana no és el primer municipi que visiten i creuen que fins al moment l’experiència ha estat molt bona
La campanya es durà a terme amb la col·laboració dels ajuntaments dels 28 municipis implicats, i està finançada per Ecoembes i Ecovidrio. Aquesta campanya també actuarà com un pla d’ocupació, ja que els informadors tenen el perfil de persones aturades de llarga durada.