Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

L’anterior local de Serveis Socials ja acull la sindicatura de greuges de Tiana

La síndica de greuges ha traslladat el seu despatx a l’anterior local de Serveis Socials, situat al carrer d’Anselm Clavé, el qual també acull el Jutjat de Pau i el registre civil. Aquest dimarts 22 de juliol ha sigut el seu primer dia. “Crec que hi havia molta gent que els tallava el fet d’entrar a l’Ajuntament a fer una reclamació de l’Ajuntament”, explica la Cel·la Fort, que afegeix que tenir un espai fora del consistori creu que donarà més intimitat i farà que la gent s’animi més a venir:

 

Per traslladar-li qualsevol petició cal reservar cita a través del correu sindicatura@tiana.cat o del telèfon 664 672 450. Durant aquesta primera meitat d’any ha obert una vintena d’expedients amb casos que ha acceptat, altres que no ha pogut acceptar perquè eren multes o encara no s’havia presentat una primera instància a l’Ajuntament i temes que ha hagut de derivar:

 

Dins dels que ha acceptat, ha hagut de fer intermediació en temes d’urbanisme, territori i convivència, en aquest últim cas sobretot en temes de sorolls en establiments comercials i bars. A més, explica que ha rebut diverses consultes relatives a la pujada de preu i les limitacions d’aparcament a Montgat i la inseguretat de l’aparcament de l’estació:

 

També li va arribar el cas d’una senyora gran que li va trucar perquè no va saber aclarir-se a l’hora de comunicar una incidència a l’Ajuntament:

 

La síndica afegeix que encara queden pendents tres temes que es van obrir l’any passat i que encara no s’han resolt:

 

Un dels punts febles que va detectar en l’informe anual que va presentar en el ple del mes de gener és que la ciutadania no coneixia prou bé la funció de la sindicatura. És per això que es posava com a objectiu per aquest 2025 fer més divulgació. De moment ha fet dues xerrades al Casal de la Gent Gran i l’Escola d’Adults Timó, i li agradaria arribar a totes les escoles del poble.

També ha assistit com a oient als Consells de Medi Ambient I Educació, el comitè de gestió i la Junta de Seguretat per poder conèixer de primera mà els temes que es tracten i estar al dia del que passa al poble; i manté una reunió mensual amb l’alcalde per traslladar-li totes les reclamacions que li arriben i fer-li arribar els seus suggeriments.

Actualment, la Cel·la és vocal de la Junta del Fòrum de Síndics, Síndiques, Defensors i Defensores locals de Catalunya, on representa a les sindicatures petites com les de Tiana. “Quan fan una proposta que les grans sindicatures la troben molt fàcil de fer, està bé que hi hagi algú que els digui ‘molt bé, però les petites com ens ho fem?’ o ‘com ens podeu ajudar vosaltres?’”, diu:

 

A banda de la Junta, formar part del Fòrum també li permet tenir una formació constant. Enguany ha fet cursos per saber més sobre habitatge social, contaminació acústica, resolució de conflictes o el silenci administratiu: