Les obres de pacificació del trànsit i de millora a la zona del doble revolt i carrers adjacents (Anselm Clavé, La Pau, St.Francesc i Antoni Clapés) començaran a finals de març, ha confirmat la regidora d’Urbanisme Núria Garcia.
L’inici de les obres es va aprovar fa pocs dies en Junta de Govern. Ara, el projecte estarà un mes exposat al públic per si algú hi vol fer al.legacions. Després d’això, s’atendran les al.legacions si n’hi ha hagut, s’aprovarà definitivament el projecte i començaran les obres.
Paral.lelament, durant aquest mes d’exposició pública l’Ajuntament donarà a conèixer el projecte a les empreses interessades en dur-lo a terme, per tal que el puguin conèixer amb temps i, donat el cas, es puguin presentar a la licitació. Núria Garcia:
La regidora d’Urbanisme ha explicat que el procés de participació ciutadana que es va fer el passat 17 d’octubre “ha servir per refer part del projecte”. Això es veurà especialment reflectit en el canvi que, a partir dels resultats d’aquell taller, es farà a la placeta triangular de sorra que queda entre Dr. Mascaró, avinguda Isaac Albéniz i carrer Telèfon:
Tres fases d’obres
Les obres tindran tres fases: una primera i una tercera que, com que estan subvencionades per l’Ajuntament, seran les primeres en executar-se.
En aquest sentit, Núria Garcia ha remarcat que, independentment del ritme i el resultat de les negociacions amb la Diputació, “hem pensat fer-ho tot nosaltres”. Per això, el pressupost municipal pel 2016 ja contempla una partida explícitament per a això:
Amb la materialització d’aquest projecte, tal com ja va explicar La Local, tota la zona del doble revolt i els carrers del voltant quedaran al mateix nivell. Per això, el passeig Vilesa des del carrer Telèfon fins a Antoni Clapés pujarà uns 20 cm. També ho faran, per tant, els trams dels carrers que hi conflueixen.
Les obres del vial elevat van a càrrec de la Diputació de Barcelona, malgrat que l’Ajuntament avanci ara els diners. La resta d’obres -carrers adjacents, i mobiliari urbà essencialment- les financia l’Ajuntament de Tiana.