El ple d’aquest dimarts 4 de març va ser llarg i intens, amb un intercanvi de retrets entre regidors, crítiques del públic i fins i tot la marxa del ple del portaveu dels Socialistes de Tiana quan l’alcalde va acusar l’oposició de no defensar la institució i de permetre que s’escampessin discursos que posaven en dubte la professionalitat dels treballadors municipals i de l’IMPSOL. Miquel Santiago aclareix en una nota de premsa que “tot i que en les imatges només se sent a l’alcalde dir que abandoni la sala, jo ja havia pres la decisió de marxar abans que ell em fes aquesta indicació”, al·legant que no va ser expulsat. “Quan em vaig aixecar li estava explicant que marxava com a acte de protesta a causa de les greus insinuacions que estava fent, però no es va sentir el que jo li deia perquè el micròfon el tenia l’alcalde”, diu. Aquest és el moment:
El portaveu es va aixecar per apropar-se fins on era l’alcalde per retreure-li les crítiques “a tota l’oposició en general -i, per extensió, a mi com a membre d’aquesta-” i seguidament va abandonar el ple “en signe de protesta davant d’una actitud que considero no només irrespectuosa, sinó també fora de lloc, ja que les insinuacions tenen un límit”. Per a Santiago, “les insinuacions sobre la nostra postura envers les institucions, els tècnics i l’habitatge assequible, és absolutament surrealista”, diu. “Estem farts que es facin alguns comentaris que intenten posar en dubte el nostre compromís i respecte a les institucions supramunicipals, així com sobre la professionalitat dels tècnics de l’Ajuntament.”
A més, també critica que “es vulgui fer arribar a la ciutadania que no estem a favor de l’habitatge assequible” i afegeix que “el que estem és qüestionant les formes com s’ha gestionat tot el procés, incloent-hi la ubicació i, sobretot, la manca d’un procés real de participació ciutadana”. Els Socialistes de Tiana van presentar una moció en el ple d’aquest dimarts, que es va aprovar per unanimitat, que demanava la creació d’un Pla Local d’Habitatge que estableixi mesures concretes per garantir l’accés a habitatges assequibles i un Pla d’Equipaments actualitzat que es desenvolupin de manera conjunta i coordinada i a través d’un procés de participació ciutadana obert i inclusiu.
Finalment, el portaveu del PSC també denuncia que “des de l’inici de la sessió, vaig poder sentir comentaris despectius per part d’un membre de l’equip de govern, i em va sorprendre profundament que l’alcalde no intervingués per garantir el respecte que totes i tots els presents mereixem.”