Estem arribant al final de l’agost i, pels tianencs i tianenques, això significa que el pati de les moreres del Casal acollirà aquest divendres 29 l’últim concert de l’Estiu jazz, una de les cites més veteranes i perennes del calendari cultural de Tiana. La pluja va impedir que es pogués celebrar el de Goodman&Hampton Tribute que estava previst pel passat 22 d’agost, el qual es va haver de suspendre per motius de seguretat a causa de l’avís per temps violent. De fet, tal com va informar l’Ajuntament de Tiana, les fortes pluges van acabar provocant incidències a rieres, carrers i parcs.
Els encarregats de tancar l’Estiu jazz seran el quartet barceloní de jazz i R&B Scaramanga, fundat pel guitarrista Héctor Martín i el saxofonista baríton Pere Miró, amb qui fem l’entrevista. Tots dos formen part de la banda de Dani Nel·lo i allà és on va sorgir l’espurna que va derivar en la creació del grup:
Ell mateix ens explica que aquest divendres vindran amb l’Andreu Moreno a la bateria i l’organista Abel Boquera per completar el quartet:
Tots quatre oferiran un repertori de composicions pròpies que beuen del jazz, el rhythm’n’blues o el rock’n’roll i que es poden trobar en el seu àlbum homònim publicat l’any 2021 i l’EP Esbirro que van treure el 2023. Miró explica que actualment Scaramanga està preparant el tercer disc:
El concert també tindrà espai per la improvisació:
A banda d’Scaramanga, Pere Miró també lidera les formacions Tro i The Ska Hot Shots i forma part de projectes com The Gramophone Allstars Big Band, Skatalà o The Big Jamboree, entre altres:
Actuï on actuï, però, l’acompanya el seu saxo baríton: