L’especialista en economia urbana, Marçal Tarragó, que en aquests moments assessora l’Ajuntament de Tiana amb el projecte que vol regular el trànsit als carrers del centre, assegura que el Retrobem-nos portarà beneficis al poble i que els únics problemes que podria comportar aquesta pacificació es derivarien del mal ús que en podrien fer les persones i els conductors.
L’economista creu que, a banda de les millores en la seguretat pels vianants, la mobilitat de vehicles a tot el poble seria més fluïda. Aquest pla també preveu l’eliminació del doble revolt entre el Passeig de la Vilesa i el carrer Isaac Albéniz. A més, la contaminació atmosfèrica i acústica es reduiria. Tarragó està convençut que s’aconseguiria un centre més animat i que, aquest fet, també seria positiu pels comerciants.
Marçal Tarragó compara Tiana amb altres pobles i ciutats
La majoria de pobles i ciutats que han eliminat o pacificat el trànsit de vehicles als seus centres han tingut un resultat exitós. Això és el que opina l’especialista en economia urbana, Marçal Tarragó. És la persona que, en aquests moments, assessora l’Ajuntament de Tiana per tirar endavant el projecte que vol regular l’entrada de vehicles als carrers centrals del municipi, el pla que anomenen Retrobem-nos.
L’economista explica que són habituals les mobilitzacions per part dels comerciants per intentar aturar les peatonalitzacions o pacificacions. L’efecte per aquests ha estat, però, exitós en la majoria de casos. És el que assegura Marçal Tarragó.
Tiana es podria comparar, segons aquest especialista, amb la població baix empordanesa de Begur. Localitat que té un nucli central semblant i l’extraradi repartit en urbanitzacions. Per peatonalitzar el centre es van ampliar els aparcaments als voltants, que és el que s’està fent en aquests moments a Tiana. Al Maresme també hi ha els cas de la Riera de Mataró o, ben a prop de Tiana, el carrer del Mar de Badalona. Tarragó assegura que tots aquests exemples són garantia d’èxit del Retrobem-nos.