Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

Neix l’Espai de Debat Educatiu

La Sala d’Exposicions del Casal ha acollit aquest dimarts la presentació pública de l’Espai de Debat Educatiu, una nova eina de participació ciutadana impulsada per la regidoria d’Educació que voldrà funcionar com a eix vertebrador de l’educació en l’àmbit municipal.

Dues professionals del camp educatiu, la Maria Jesús Comellas i la Pili Garcia, van ser les encarregades de dinamitzar la sessió. L’acte va començar amb una breu presentació d’en què consistirà (i en què no) aquest espai de debat, complementari al Consell Escolar Municipal. L’objectiu principal és cohesionar el territori en termes de corresponsabilitat educativa i fomentar la comunicació entre les famílies, professionals de l’educació i agents socials.

Seguidament, els assistents van moure les cadires formant una rotllana, iniciant una ronda de presentacions. Pares i mares de l’AMPA, directors i directores de centres escolars del poble, professors o exprofessors i educadors van generar el primer intercanvi d’opinions, vivències i suggeriments al voltant del primer tema a tractar: l’autonomia dels fills i filles.

Abans, però, la Maria Jesús Comellas va explicar exemples de com es desenvolupa aquest espai a altres municipis. Una idea molt important que va transmetre és la importància de la xarxa que es crea després de cada sessió. És a dir, els professionals, famílies i els agents socials del municipi que assisteixin explicaran les idees o vivències que s’han discutit a altres companys, famílies i agents; o utilitzaran mètodes o idees que s’han intercanviat amb els seus propis fills o alumnes.

Per acabar, entre tots els assistents es va pactar un dia i una hora per establir l’Espai de Debat Educatiu. Finalment, es va decidir que es faria cada tercer dimarts de mes, a Can Riera, a les set de la tarda.

L’Espai de Debat Educatiu s’emmarca en una de les línies estratègiques del Pla Local d’Educació de Tiana (PLET), que preveia la creació d’un espai comunitari on tots els agents de la comunitat educativa –educadors, mestres, pares i mares, entitats socioeducatives, pediatria i tècnics municipals- poguessin reflexionar i debatre aspectes importants de l’educació propis del municipi.