Urbanisme | Viure a Tiana

Pla de mobilitat: l’oposició demana a l’equip de govern consens i diàleg

Semàfor instal.lat dijous passat a l'entrada de Can Riera, on es va fer la jornada de mobilitat / Berta Martinez

En general, els grups municipals coincideixen a demanar que es concretin obres i dates d'execució.

Alèxia  Guilera | 28/09/2016 a les 15:20 0
 

La jornada de mobilitat de la setmana passada ha generat diverses reaccions entre l’oposició. En general, els grups municipals coincideixen a demanar que es concretin obres i dates d’execució. Un altre punt en què tots 4 grups conflueixen és en demanar que durant tot el procés que vindrà hi hagi diàleg fluïd i permanent entre equip de govern i oposició, tenint en compte la importància d’aquest tema per a tianencs i tianenques.

Recordem que Doymo, l’empresa encarregada per l’equip de govern per fer diversos estudis i enquestes sobre mobilitat al poble tot el darrer any, va donar a conèixer dijous passat, en una gran jornada sobre mobilitat que es va fer a Can Riera, tot un seguit de propostes.

Encara no s’ha fet cap anunci, per part de l’Ajuntament, sobre quines d’aquestes propostes s’executen i quan es farien les corresponents obres. La falta de concreció és, precisament, una de les crítiques del grup municipal de Convergència a la jornada de mobilitat. En parla el regidor Joan Cañada:

 

Cañada ha qualificat d’ “agosarada” la proposta de fer un aparcament elevat al parc dels Teletubbies:

 

Convergència assegura que la proposta de pacificació del trànsit presentada per Doymo “no ens sembla malament del tot”. Però, adverteixen, “és imprescindible que l’Ajuntament deixi la porta oberta a esmenes o mocions sobre tot aquest tema”.

Aquesta participació del projecte, amb diàleg en tot moment, la demana també Diego Parra, regidor del PP, grup a qui els preocupa que el que es va presentar dijous passat a Can Riera sigui, per ara, “només un estudi”:

 

El PP creu que una de les mesures que caldria prendre és fer una rotonda davant de l’escola Lola Anglada “i eliminar el semàfor”, assenyala Parra.

Isaac Salvatierra, portaveu de Junts, critica que el pla de mobilitat no s’ha fet “de baix a dalt”, una forma de fer, assegura, que permetria “recollir les diferents visions del poble. Junts pensa que en tot aquest procés, a l’equip de govern li ha mancat transparència i honestedat:

 

Per a Junts la jornada de dijous passat hauria d’haver tingut moltes i més variades veus d’experts en mobilitat. Això, segons Junts, hagués permès triar entre diferents models per a implantar un tema tan clau pel poble.

Junts per Tiana, com la resta de l’oposició, no concep tirar endavant tot aquest procés sense un “pacte de poble, amb consens i diàleg, tant amb la ciutadania com amb els grups municipals”:

 

La CUP, a través del seu portaveu municipal Àlex Rosa, ha lloat “l’esforç de transparència” de fer una jornada com la de Can Riera però, com la resta de l’oposició, creu que tot el pla s’ha de tirar endavant “amb total participació ciutadana, en tots els àmbits”:

 

Per a la CUP, una jornada de mobilitat “que només transmet no té cap sentit”. Per això, Rosa demana que els canvis que hagin d’arribar en aquesta matèria “sorgeixin de la col.lectivitat i tinguin el màxim de consens amb la ciutadania”.

Rosa també creu que, més enllà de proposar la bicicleta per fer el trajecte fins a Montgat o al revés, “caldrien altres mesures, com fomentar l’ús del transport públic”.

Visió de l’equip de govern

Núria Garcia, regidora d’Urbanisme, assegura que l’equip de govern té molt present tant les característiques orogràfiques de Tiana com l’objectiu que tots aquests canvis beneficiin el màxim de col.lectius:

 

Per la seva banda, la regidora d’Urbanisme, Núria Garcia, té clar que un dels principals problemes de Tiana és la seva inaccessibilitat. En aquest sentit, afirma, “cal un poble més segur i més amable”. Tot i tenir clares les carències i necessitats de Tiana en la matèria, la regidora assegura que encara no es poden donar dates concretes d’execució dels nous projectes:

 

Algunes de les propostes que va fer Doymo a la jornada de Can Riera van ser començar a pacificar el trànsit, per reduir-lo, al carrer Matas.  Altres propostes són fer una rotonda a Escalfapé amb Pau Casals, ampliar voreres amb pilones (solució més econòmica que ampliar amb obres la vorera) en alguns llocs del poble, fer un sistema de control d’accés a la zona pacificada. També proposen fer un aparcament al parc dels Teletubbies, un semàfor a l’alçada del doble revolt i desviar els vehicles per la zona de la Ciutadella.

Alèxia  Guilera
 
 

Participa