Cultura | Tiana Negra

Sebastià Bennasar: “S’ha aconseguit crear una marca a Tiana associada a cultura en català”

En Sebastià Bennasar, durant l'acte d'inauguració del Tiana Negra 2018. / martalopez

Des d’aquella primera edició, Tiana Negra s’ha convertit en una marca pròpia, pionera i “influencer”.

Marta  López | 27/12/2018 a les 13:46 0
 

El divendres 18 i el dissabte 19 de gener torna el festival Tiana Negra per setè any consecutiu. Per a l’escriptor i periodista Sebastià Bennasar serà el seu setè i últim any com a director d’aquest festival de novel·la negra en català. El seu relleu, però, no s’anunciarà fins al final de tot, durant el discurs de cloenda. De moment només pot avançar que serà una dona:

 

En Sebastià espera que la seva última edició mantingui la línia de les altres, amb continguts molt interessants i amb la visibilització i descobriment d’escriptors d’aquest gènere:

 

El fet que sigui el seu últim any com a director no ha influït a l’hora de realitzar la programació. Intentarà que els dos dies de festival passin com si fos un any més, i no l’últim:

 

Per anar fent boca, Bennasar enumera els actes que destaca d’aquesta setena edició:

 

Al llarg d’aquests anys, en Sebastià ha organitzar molts actes. L’escriptor mallorquí recorda alguns dels actes amb més afluència i alguns dels que recorda amb més afecte:

 

I és que ésser el director del Tiana Negra li ha ensenyat moltes coses:

 

Estar allà des del primer dia li ha permès veure i viure en primera persona l’evolució que ha patit el festival al llarg d’aquests anys:

 

La marca que han aconseguit crear a Tiana, associada a la cultura en català, ha sigut una de les coses més positives de la seva direcció. En Sebastià explica que ha trobat persones, al llarg dels actes que ha fet arreu dels Països Catalans, que li han parlat sobre el festival tianenc:

 

Així doncs, des d’aquella primera edició, Tiana Negra s’ha convertit en una marca pròpia, pionera i, tal com diu en Sebastià, “influencer”.

Marta López
Marta  López