Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

Últim comiat a Le Vernet per a les víctimes de l’accident de Germanwings

(La Local /EFE) França ha ofert aquest divendres a la localitat alpina de Le Vernet, un últim comiat oficial a les 150 víctimes -una de les quals, tianenca- del sinistre de l’avió de Germanwings. El motiu ha estat la inhumació de les restes humanes que no van poder ser identificades.

La cerimònia ha consistit en acte interreligiós, per tal de respectar les diferents creences i nacionalitats de les persones mortes, la majoria de les quals eren alemanyes i catalanes.

Les restes no identificades, segons van explicar fonts del Ministeri d’Interior, havien estat enterrades «hores abans» de l’inici oficial de l’homenatge a una tomba comuna. Per a les famílies, doncs, constitueix un segon enterrament ja que ja havien rebut les parts que sí que van poder ser identificades, un cop van ser comparar-les amb les mostres d’ADN.

A l’acte han assitit representants diplomàtics, els alcaldes dels pobles veïns, diputats i diputades de França, la responsable del departament on es troba Le Vernet, Haute-Provence, així com el fiscal encarregat de la investigació, Brice Robin.

Una vegada finalitzada aquesta cerimònia, s’ha celebrat un senzill acte al cementiri local, on s’ha fet una ofrena de flors.

El president de Lufthansa -matriu de Germanwings-, Carsten Spohr, no va participar a l’homenatge, segons va explicar, a causa de les recents tensions que hi ha hagut amb alguns familiars per la quantia de les indemnitzacions. I és que, immediatament després de l’accident, Germanwings va acordar lliurar-los fins a 50.000 euros com a ajuda urgent. A això va seguir, posteriorment, una oferta que ja baixava a 25.000 euros per cada víctima i a 10.000 pels familiars directes.

L’advocada Sophie Thonon, que representa dues víctimes argentines, veu com un «menyspreu als morts oferir una suma tan baixa», opinió sobre les compensacions compartida per altres grups d’afectats, que titllen aquesta primera proposta d’«insultant».

Les famílies que ella defensa, va afegir, estan «colpejades» no només per aquesta discussió econòmica, sinó per la dificultat de superar la manera en què es va produir l’accident, en el qual, segons la Fiscalia francesa, el copilot, l’alemany Andreas Lubitz, va estavellar de forma deliberada l’aparell.

El lloc de l’impacte, a la vessant de la muntanya, segueix tenint prohibit l’accés. Segons va explicar el Ministeri d’Interior, la construcció d’una via d’accés i la recuperació de totes les restes materials ja han finalitzat.

Una empresa contractada per Lufthansa començarà properament la descontaminació de la zona per netejar-la, per exemple, de residus de querosè. És una tasca que s’allargarà fins aquesta tardor.

Recordem que l’accident va tenir lloc el passat 24 de març, quan un avió que volava de Barcelona a Düsseldorf es va estavellar als Alps. Segons les investigacions, va ser el propi pilot de l’aparell, l’alemany Andreas Lubitz,  qui va provocar el sinistre.