Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

L’autobús exprés a Can Ruti començarà a funcionar el 20 d’abril

L’E-33, el servei d’autobús exprés de l’AMB que anirà fins a Can Ruti, començarà a funcionar el proper divendres 20 d’abril. Serà a demanda. Per poder utilitzar-lo, s’haurà de trucar amb un dia d’antelació mínim al telèfon 930 333 333. El funcionament, per tant, és més similar a un servei de taxi que d’autobús.

A diferència de la resta d’autobusos de TUSGSAL, l’E-33 serà un microbús exprés. Això vol dir que el trajecte serà curt i ràpid. Tiana, doncs, serà el primer municipi de l’àrea metropolitana en oferir aquest tipus de servei, convertint aquesta nova línia en una prova pilot. La inauguració institucional es farà el proper dijous 19 d’abril, tal com marca el protocol de l’AMB, explica la regidora d’Urbanisme, Núria Garcia:

 

Tot i així, el servei començarà a funcionar el divendres 20 d’abril. La regidoria d’Urbanisme explica quins seran els horaris en els que es podrà fer la reserva i quin serà el funcionament per a reservar-los:

 

Per tant, la demanda s’ajustarà a l’horari que té l’E-33. En total, seran 4 sortides des de Tiana –a les 7:30, 9:30, 12:00 i 14:45- i 4 des de Can Ruti –a les 8, 10, 12:30 i 15:15-. L’itinerari començarà a Edith Llaurador, al barri de Can Gosch. Farà totes les parades que ja fa el B29 fins arribar a Passeig de la Vilesa amb carrer Mallorca, on agafarà el lateral de l’autopista, directe a Can Ruti. Tindrà opcions de parada a l’institut Guttman, a Urgències de l’hospital i a Maternitat. Des de Can Ruti, farà les mateixes parades però a la inversa.

A la vegada, el microbús també s’ajustarà a la demanda. Per exemple, si ningú truca per a la sortida de les 9:30, aquest bus no sortirà. La regidora explica que el servei s’oferirà d’aquesta manera perquè encara no se sap quina serà la demanda:

 

Com que serà a demanda prèvia de com a mínim un dia d’antelació, no es podrà fer servir per a una urgència. Tot i així, es pot trucar al telèfon per saber si durant aquell horari ja s’ha fet alguna reserva o, fins i tot, si coincideix que estàs a la parada i passa, es pot agafar:

 

La regidora d’Urbanisme explica que aquest servei estava incorporat al programa de Govern del PSC perquè veien la necessitat que les persones grans disposessin d’una alternativa per poder anar fins a Can Ruti:

 

Com que el microbús va destinat, en gran part, a les persones grans, la Núria Garcia considera que el servei telefònic és bàsic, ja que és una eina que saben i poden utilitzar fàcilment. A la llarga, però, ho ampliaran amb la creació d’una aplicació i una web específiques per aquest servei. Una notícia feta en col.laboració amb Alèxia Guilera.