Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

Arriba el tren que connecta Tiana i Montgat amb Girona i Figueres

Els tianencs i les tianenques podran viatjar, amb transport públic, fins a Girona o Figueres amb més facilitat: agafant un tren directe des de Montgat. Aquesta setmana ha començat a funcionar el nou servei de rodalies entre Figueres, Girona, Blanes, Mataró i l’Hospitalet de Llobregat: la línia RG1. Això suposarà una inversió de 3 milions d’euros anuals que pagarà el Govern de la Generalitat. Ho ha explicat, abans del primer viatge, el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila: “Tornem a recuperar una relació social i de fluxes, espero que també econòmics, entre el Maresme, Girona i Figueres. És un tema que fa molts anys es reivindicava”.

 

És la primera vegada que aquestes comarques estan comunicades directament. Fins ara, per anar del Maresme a Girona s’havia de canviar de tren a Maçanet de la Selva: uns combois, però, que passaven cada dues hores. Un record que tenen molt present estudiants actuals i del passat. Entre ells: l’alcalde de Blanes, Josep Marigó: “Els que som d’aquestes terres i hem estudiat a Girona era un drama. Tots recordem les llargues estades a l’estació de Maçanet. Això podem dir que ja és història”.

 

De moment, amb aquesta nova connexió, hi haurà 16 freqüències diàries: el primer, des de Montgat fins a Figueres sortirà a les 6.45h del matí i arribarà a la ciutat alt empordanesa en poc més de dures hores. Amb aquesta nova línia i amb les que ja hi havia, les que obliguen els usuaris a retrocedir i fer transbord a l’estació del Clot de Barcelona, es preveu que hi hagi trens cada mitja hora o cada hora, segons la franja horària. Tot i que el primer tren de la RG1 que ha sortit, aquest dilluns, des de Figueres s’ha avariat, aquest servei ja funciona amb normalitat.

 

Quan costarà anar de Tiana fins a Girona o Figueres?

Un cop arribats a l’estació de Montgat, que des de Tiana s’hi pot anar amb autobús, es podrà agafar un tren directe fins a Girona o Figueres. De moment, per fer-ne ús s’haurà de pagar un bitllet senzill, que fins a Girona costarà gairebé 8 euros i fins a Figueres més de 10. Com a complement a la millora dels serveis ferroviaris, però, es farà la integració al sistema tarifari de l’ATM de Girona, de manera progressiva i durant el segon semestre de 2014.