Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

Badalona, primera ciutat on s’usarà la targeta de fidelització del comerç català

Badalona serà la primera ciutat de Catalunya on es posarà a prova la nova targeta de fidelització del comerç català. La targeta permetrà que un client, a qualsevol indret del Principat, pugui fer-la servir per acumular punts que més tard podrà bescanviar a les botigues catalanes, segons expliquen diversos mitjans de comunicació locals.

La targeta estarà informatitzada i els clients podran acumular punts, i rebre ofertes i descomptes. Tot plegat estarà suportat per una plataforma on line i, en un futur, per una APP. Això contribuirà a la informatització del petit comerç i a crear una gran base de dades de clients catalans.

L’objectiu és que uns 20.000 comerços de tot Catalunya s’hi hagin adherit durant el 2016 i prop d’un milió de clients, que la podran demanar gratuïtament. Almenys fins el gener, Badalona serà l’única ciutat on funcioni el projecte. La federació local del comerç creu que amb l’ajuda de la Confederació i la Generalitat, la implantació de la targeta tindrà molt més suport, difusió i recursos que si haguessin llançat una exclusiva per Badalona. A més, esperen augmentar el número de socis de la ciutat.

La iniciativa forma part del programa de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) Compradors pel país. L’entitat ha explicat que aquesta prova pilot és una manera “d’aconseguir fidelitzar la clientela amb el petit comerç”. El nou programa es basa en experiències similars implementades a Vic i a Vilafranca del Penedès.

La Federació d’Associacions de Comerciants de Badalona fa mig any que treballa en la creació d’una targeta de fidelització com aquesta. “La Confederació va veure amb bons ulls la nostra idea i va decidir ampliar-la a tot el país”, ha explica Joaquin Nocete, president de la federació badalonina.

La campanya arrencarà el novembre a Badalona. Un grup d’agents promotors recorrerà les botigues badalonines per oferir el programari i l’aparell necessari per formar part de Compradors pel país.

La iniciativa ha estat molt ben acollida pels comerciants de la ciutat. “Ho veiem molt bé, és una campanya que ajudarà a moure el petit comerç i dinamitzar-lo”, afirma Óscar Palma, president dels botiguers del barri de La Salut, que també vol marcar territori amb els centres comercials. “Aquesta targeta només ha de ser pel comerç de proximitat, mai per a les grans superfícies”, remarca. La seva és una postura compartida per Ricardo Jiménez, president dels comerciants d’una altra zona de Badalona, la de Pérez Galdós. Per la seva banda, el president dels botiguers del barri del Progrés, Josep Juárez, pensa que la targeta “permetrà que els comerciants interactuïn més entre ells”.