Blanca Campins
Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

Blanca Campins protagonitza el tercer concert de les Nits de música al Jardí Lola Anglada: “Tot està molt basat en l’experiència personal perquè és des d’on creixen les coses”

Un any més, durant el mes de juliol, les nits dels dijous es tornaran a omplir de música. Després dels concerts de L’arannà i en Carlus, aquest dijous 16 de juliol serà el torn de la Blanca Campins, que ens transportarà per les diferents etapes de superació d’un dol romàntic a través de les cançons del seu primer treball discogràfic, Adeu i gràcies, i versions en català. “Alhora també presentaré tres temes que he estat fent els darrers mesos”, avança:

 

Adeu i gràcies va néixer arran d’una experiència personal. “No hi havia molt context en què jo pogués esplaiar-me i pogués explicar el que estava vivint, m’havia quedat sense respostes, estava paint tot molt sola”, explica la Blanca, que viu a Holanda des de fa tres anys:

 

Per la creació d’aquest primer EP ha comptat amb l’ajuda del seu productor i amic Eduard Iniesta, que es va voler sumar al projecte quan li va ensenyar el que tenia entre mans. “A poc a poc vam anar-lo construint i vaig anar creient-me que realment el projecte tenia alguna cosa especial”, diu Campins:

 

Mai havia tingut cap mena de pretensió de fer música ni de ser cantant”, afegeix. “I, de sobte, m’hi vaig trobar i vaig tenir la sort de tenir a una persona que em va fer creure en què hi havia possibilitats”:

 

L’EP el va publicar el 5 de setembre del 2025. “I, sorprenentment, va anar molt bé”, diu. El single, Estratègies per seduir un imbècil, ja porta més de 200.000 reproduccions a Spotify:

 

Des de llavors, ha continuat experimentant amb la música, sempre partint d’experiències pròpies. “Tot està molt basat en l’experiència personal perquè és des d’on creixen les coses”, explica:

 

“Per a mi la creativitat funciona molt amb les idees”, afegeix la Blanca, que treballa com a dissenyadora gràfica. “D’un sentiment apareix una idea, aquesta idea l’estires i a partir de l’exageració comences a recrear-te en un univers”:

 

Les Nits de Música acabaran el pròxim dijous 23 amb el concert de Trèvol.