El cadet femení del CCE Tiana, el primer equip femení de la història del club de futbol tianenc en proclamar-se campiones de lliga, han sigut les protagonistes del pregó infantil de la Festa Major de Sant Cebrià. Aquest divendres 12 de setembre han pujat a l’escenari de la carpa-envelat del Parc de l’antic camp de futbol per reivindicar el paper de l’esport femení i la importància de l’esport de base com una manera de fer poble i crear comunitat.
“Malauradament, encara hi ha esports on les noies tenim més obstacles que els nois, però nosaltres som aquí per demostrar que això està canviant”, han dit, afegint que “el nostre títol de lliga no és només una copa o una medalla, és un símbol que, a Tiana, les nenes també podem ser protagonistes”. “Avui no som només un grup de noies que juguen a futbol, som un exemple que les coses estan canviant, que les noies tenim veu, tenim força i tenim molt a dir i aportar i que quan ens donen oportunitats les aprofitem per créixer i per fer créixer el nostre poble”:
També han reivindicat la funció comunitària de l’esport de base. “L’esport de base és molt més que una competició, és escola de la vida i és fer comunitat. Al voltant d’un equip es creen amistats, famílies…” I han demanat més inversió: “Quan invertim en esport femení de base, invertim en salut, en igualtat i en futur”:
Han acabat agraint el suport rebut per part dels entrenadors, el club i les famílies. “Els entrenadors ens han ensenyat molt més que jugar a futbol, ens han ensenyat a creure en nosaltres mateixes, a confiar en les nostres capacitats i a gaudir del camí passi el que passi al marcador”, han dit.
Després del pregó infantil, el concert del Pony Menut ha omplert la carpa-envelat de música. Tornaran per la nit al mateix escenari per actuar com El Pony Pisador.