Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

El tren del Maresme a Figueres: també els caps de setmana

Dos mesos després de l’entrada en servei de la nova rodalia de Girona, el Govern ha decidit ampliar les freqüències i a partir de mitjans del mes de juny també circularan trens els caps de setmana. Hi haurà sis freqüències diàries, cada dissabte i diumenge, que es tradueixen en tres combois per sentit. La rodalia de Girona suplirà en servei del ‘Sunrail’, el tren que l’estiu passat unia Figueres i Portbou els caps de setmana.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha afirmat que el servei de rodalia ha tingut molt bona acollida, amb uns 32.000 viatgers al mes, i per això han decidit ampliar el servei, almenys durant l’estiu. Si els trens del cap de setmana tenen una bona afluència de passatgers, també continuaran circulant més enllà del setembre. “No hi posem cap limitació, al contrari”, ha afirmat Vila.

A més, el conseller ha anunciat que a banda d’ampliar la rodalia al cap de setmana, també han pres una altra decisió relacionada amb aquest servei que respon a una demanda del territori: fer arribar alguns trens fins a Portbou (Alt Empordà). Fins ara, tots els combois començaven o acabaven a Figueres, i no s’enfilaven més al nord.

 

Santi Vila ha detallat que tots els trens del cap de setmana arribaran fins a Portbou i que la meitat dels d’entre setmana, també. En total, la rodalia de Girona té setze freqüències, vuit per sentit. Així, a partir de mitjans juny, vuit trens començaran el trajecte o bé l’acabaran a Portbou.

 

Una altra de les assignatures pendents de la posada en funcionament de la línia RG1 és la integració tarifària. La que va més avançada és la de la rodalia de Tarragona, que entrarà en funcionament al llarg del mes que ve. Santi Vila ha explicat que en el cas de Girona, mantenen com a horitzó el setembre. A partir d’aleshores, hi haurà descomptes “molt important” per als viatgers habituals. “Juguem fort la carta de l’eficiència i de la mobilitat en transport públic”, ha afirmat Vila.