El Consell d’Administració de l’ATM va aprovar el passat dimecres 24 d’octubre l’aplicació, a partir de l’1 de gener del 2019, d’una tarifa plana per a tots els desplaçaments en transport públic integrat entre els 36 municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.
Això vol dir que la mesura permetrà desplaçar-se per tota la zona metropolitana amb el títol d’1 zona, sempre i quan els trajectes tinguin origen i destinació en un municipi de l’AMB. Per a la resta de desplaçaments entre qualsevol municipi de l’AMB i un municipi del sistema tarifari extern a l’àmbit metropolità es manté la zonificació actual del sistema.
A dia d’avui, els 18 municipis pertanyents a la primera corona metropolitana ja entren dins de la zona 1, però els 18 que formen part de la segona corona estan inclosos dins de la zona 2. El vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, qualifica aquest acord d’històric, recordant que era una llarga reivindicació dels veïns i alcaldes dels municipis metropolitans de la segona corona metropolitana:
La tarifa plana s’aplicarà a tots els títols integrats ATM (excepte a la targeta T-16) i als bitllet senzills. Per tant, entrarà en vigor per als següents títols: T-10, T-10 per a treballadors a l’aeroport, T-50/30, T-70/30, T-mes, T-mes per a persones en atur, T-trimestre, T-jove, títols integrats bonificats per a famílies monoparentals i nombroses, T-dia, T-aire i T-esdeveniment.
La creació d’aquesta zona metropolitana de tarifa plana s’emmarca en el futur model tarifari quilomètric que s’aplicarà a partir de l’any 2021 en l’àmbit de l’ATM de Barcelona i, posteriorment, a tot Catalunya. Així ho explica el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet: