Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

Jordi Fernando: “Per a una editorial petita, si plou per Sant Jordi no és la fi del món”

Cada 23 d’abril Sant Jordi dóna tot el protagonisme a la literatura, però sense els editors seria impossible que els llibres arribessin a les paradetes i les prestatgeries que els exhibeixen durant tota la jornada esperant un comprador. Jordi Fernando, tianenc i soci fundador de l’editorial Meteora, considera que aquesta data és “una gran festa ciutadana” que fa una tasca essencial per tots els que es dediquen al món de la literatura.

“Sant Jordi té el poder iniciàtic perquè la persona que mai ha tingut un llibre a les mans ho provi”, assegura Fernando. Un primer contacte que, segons l’editor, pot portar a un segon, un tercer i així successivament. Per això, el soci fundador de Meteora considera que aquesta és una celebració exemplar per tot el món.

 

A més, la diada de Sant Jordi, suposa també una pujada en la venda general de llibres. Tot i així, Fernando assegura que les editorials petites com la seva no depenen d’aquest dia perquè “qui llegeix habitualment no espera a Sant Jordi per comprar llibres” i, per tant, les publicacions que més es compren durant aquest dia són aquelles més promocionades o mediàtiques que aconsegueixen atreure a un gruix de la població no tan acostumat a llegir.

 

Malgrat tot, Meteora també aposta per Sant Jordi i aquest any ho fa amb 7 novetats literàries publicades durant els últims vuit mesos. Pel que fa al més venut, Jordi Fernando té molt clar quin és el gènere guanyador: la novel·la.