L’oficina mòbil d’atenció al consumidor fa parada a Tiana en un moment de moltes novetats. Una Directiva Europea ha modificat la Llei General per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris. Aquesta ja ha entrat en vigor i serà aplicable als contractes que es facin a partir del 13 de juny. El tècnic de consum de la Diputació de Barcelona, Santiago Vicente, està convençut que beneficiarà els propis consumidors. Una de les principals novetats que incorpora és que les empreses no podran cobrar cap tipus de preu addicional, per a qualsevol servei, sense el consentiment exprés del client. És per això que Vicente ha volgut recomanar als tianencs i les tinanenques el següent.
Des de la Diputació també destaquen que els empresaris que vulguin apujar el preu del producte quan un client paga amb targeta de crèdit hauran d’haver-ho informat adequadament. A més, només podran incrementar el cost segons el percentatge que l’empresa ha de pagar al banc o caixa: sense fer cap tipus de negoci.
Entre les novetats de la Llei per a la Defensa dels Consumidors i Usuaris també s’ha ampliat el plaç per fer-se enrere de les compres realitzades fora d’establiments comercials. Aquestes són les que es fan, per exemple, amb comercials a la porta de casa o durant viatges o excursions. S’ha passat de 7 a 14 dies de marge.
Aquesta llei també aclareix que les empreses estan obligades a enviar les factures en paper imprès als domicilis, gratuïtament. Només es podrà fer de forma electrònica si el client en dóna el consentiment.
L’oficina de consum a Tiana
L’oficina mòbil d’atenció al consumidor, de la Diputació de Barcelona, visita Tiana cada dos mesos. És un servei de consum que es trasllada a municipis petits o sense oficina municipal de consum. Serveix perquè els veïns coneguin i, també, exerceixin els seus drets com a consumidors. A Tiana, els ciutadans també poden adreçar-se directament a l’Ajuntament. L’horari de l’oficina local de consum és els dimarts a la tarda, de 17h a 20h.