Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

La nova àrea d’emergència ja ha començat a funcionar

Aquest dissabte al matí Medi Ambient ha repartit les primeres targetes magnètiques personalitzades que permetran fer servir la nova àrea d’emergència del poble.

La targeta es podrà recollir també el proper dissabte de 10h a 14h i de 17h a 20h, a la paradeta que ha muntat la regidoria al passatge Moragas.

El regidor de Medi ambient i  Sostenibilitat, en Xavier Doñate, present aquest dissabte al passatge Moragas, ens en dona més informació:

 

Moltes persones donen suport a la iniciativa ja que creuen que servirà per incentivar el reciclatge. Aquest és el cas de la Conxita, que ens en dona la seva opinió:

 

Altres persones com la Maria Teresa creuen que el nou sistema no canviarà la situació actual.

 

Seguint la mateixa línia que la Maria Teresa, en Lluís creu que el sistema de control electrònic no ajudarà a resoldre la problemàtica i, a més, reclama mes informació sobre el sistema de control digital que s’emprarà a partir d’ara.

 

Adéu a les àrees d’emergència antigues

I és que des del 31 de maig, ja no hi ha àrees d’emergència com les que hi havia fins ara on dipositar els residus de rebuig i orgànics. L’Ajuntament de Tiana ha decidit retirar-les després de molts anys de mal funcionament. L’objectiu d’aquestes àrees era permetre que els vilatans que, per motius de feina, horari o situacions excepcionals, no poguessin entregar les deixalles al servei de recollida porta per porta, tinguessin un espai on dipositar el rebuig i l’orgànic.Des de l’1 de juny només hi ha una sola àrea, i molt modernitzada.

El que ha succeït és que molts tianencs i tianenques n’han fet un mal ús i la majoria de residus dipositats en aquestes àrees son deixalles barrejades que no s’han reciclat. Segons l’Ajuntament, “les àrees d’emergència s’han convertit en punts d’abocament incontrolats”.

Nova àrea d’emergència, al Camí Dalt d’Alella / Marc Brugat Segalés

L’àrea d’emergència nova està situada al camí de Dalt d’Alella, a la cantonada amb Edith Llaurador. Aquest nou contenidor funciona amb un sistema digital que obliga els usuaris a identificar-se amb una targeta electrònica, una “Smart Card”, unipersonal. Aquesta targeta permet identificar i, si és el cas, penalitzar les persones que utilitzin malament la nova àrea d’emergència.

Per resoldre tots els dubtes, la regidoria de Medi ambient ha habilitat un correu electrònic perquè la ciutadania pugui obtenir la informació que necessiti: mediambientiana@gmail.com.