La restauració del tramvia Tiana-Montgat va a molt bona marxa: després de l’estiu ja hi posaran els nous vidres de les finestres, que ja estan tallats a mida i ara esperen al magatzem municipal per ser col.locats. També estan a punt els seients restaurats, amb el respatller reversible tal com els va dur sempre el tramvia. La seva estructura metàl·lica és l’original i només s’hi ha hagut d’afegir la fusta i els agafadors. Frederic Coromines, enginyer industrial, comanda la part tècnica d’aquesta restauració:
I és que cada dissabte, des del 2013, un grup de persones del poble a qui els fascina la història del tramvia de Tiana, destina un grapat d’hores a la seva segona restauració. No són nostàlgics, o no només són nostàlgics: també estan convençuts que un protagonista tan emblemàtic de la història del poble no es podia deixar fer malbé.
Per això, posen fil a l’agulla: serren, claven, tallen, poleixen i van muntant les diferents parts rehabilitades del tramvia. Miquel Perejoan, mecànic, es un dels comandants d’aquest equip totalment voluntari d’enginyers, fusters i manetes en general:
Tot el terra de fusta del tramvia, que s’havia podrit, ja ha estat renovat. Però encara hi ha molta feina a fer: aquests dies, els restauradors d’aquest vagó carregat d’història refan una de les dues teulades de fusta de les plataformes exteriors.
El tramvia Tiana-Montgat ja havia rebut una primera i gran restauració, el 1992. Tal com tothom reconeix, el pare d’aquell primer rescat de l’oblit va ser l’exregidor i historiador local Lluís Carreras. Ho comenta Frederic Coromines:
El novembre del 2016 farà 100 anys de la primera posada en marxa del tramvia. Serà aleshores quan s’inauguri la nova vida, ara en forma de segona i apassionada restauració, del tramvia Tiana-Montgat.
L’esplanada que ha quedat a l’obertura del passeig Vilesa acollirà, molt probablement, l’històric vagó restaurat.