L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) estudia prohibir la circulació dels vehicles amb motors dièsel més antics a l’interior de l’àrea metropolitana de Barcelona a partir de 2018.
Les limitacions afectarien els municipis de la primera corona (entre Castelldefels, Tiana i Castellbisbal), tot i que l’AMB estudia que les restriccions siguin més estrictes per als vehicles dièsel que circulen a l’interior de les Rondes de Barcelona.
Segons ha avançat aquest dilluns el vicepresident de mobilitat i transport de l’AMB, Antoni Poveda, les restriccions afectarien inicialment els motors dièsel més antics, començant pels anomenats Euro I (anteriors a 1996), i s’estendrien progressivament als motors més nous.
Poveda ha justificat aquestes mesures de control sobre la mobilitat privada pels efectes dels motors dièsel sobre la salut, ja que les malalties respiratòries relacionades amb la mala qualitat de l’aire no paren d’incrementar. Així mateix, ha apuntat que les restriccions podrien començar a afectar els vehicles dièsel Euro II a partir de 2019 i que les àrees al voltant d’escoles i hospitals encara podrien tenir una protecció més severa. En aquest sentit, el vicepresident de l’AMB ha afegit que la proposta que s’està estudiant inclou la renovació del parc de taxis i autobusos més contaminants i la potenciació dels motors híbrids i elèctrics.
Altres mesures per abaixar la contaminació
Per la seva banda, la presidenta de l’AMB, Mercedes Vidal, ha afegit que l’Ajuntament de Barcelona també estudia mesures de limitació de la mobilitat privada de vehicles a motor, com les que s’han aplicat a Madrid, en episodis d’alta contaminació.
En aquest sentit, Poveda també ha assenyalat que aquestes mesures de limitació del trànsit s’han debatut i fomentat en l’àmbit internacional en fòrums com la Cimera del Clima de París 2015. D’altra banda, el vicepresident de l’AMB ha lamentat que el govern espanyol no discrimini negativament en la compra de vehicles dièsel en el Pla PIVE, pensat per renovar el parc de vehicles a tot l’Estat.