Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

“L’Espiell, prevenir millor que curar”, un èxit entre els assistents

Un revisor del gas fals, lladres coordinats per robar la pensió el dia que s’extreu del banc i dues dones que distreuen amb abraçades o afalacs per robar joies. “L’Espiell, prevenir millor que…” ha representat aquest dijous a la Sala Albéniz tres situacions diferents on la gent gran pot ser víctima de robatori i estafa per, tal com diu el títol de l’obra, prevenir-los i evitar que caiguin en aquests enganys.

A sobre de l’escenari, vuit actors d’Els 9 Pins han interpretat les tres situacions i, quan es congelava l’escena, sortia una parella de Mossos i Policia Local per explicar quina era l’estafa que s’estava produint i, després, quina era la solució per evitar caure en elles.

Aquesta manera d’explicar les coses ha agradat molt al públic que ha assistit, la gran majoria gent gran, ja que eren el principal objectiu de l’obra. Per exemple, aquesta dona diu que li ha agradat perquè el contingut era com el que expliquen a les xerrades, però molt més amè:

 

Una altra senyora també opina que, explicades d’aquesta manera, aquestes estafes impacten més i arriben a més gent:

 

En aquesta línia, un senyor també opina que és una manera molt més gràfica i eficient d’explicar les coses. Tot i ser situacions que ja coneixia, presentades d’aquesta manera entren més fàcilment:

 

Una altra senyora també opina que ha sigut molt agradable que hagin explicat coses, de les quals ja estaven informats, però en forma d’obra de teatre:

 

Dues senyores afirmen que el que han representat és una realitat. Sense anar més lluny, fa pocs dies, a una amiga seva li van treure la cartera amb el mètode que han explicat a l’obra de les dues dones:

 

Una altra senyora també explica que al seu cunyat li van robar amb el mateix mètode:

 

L’estafa del revisor del gas també és un habitual. Aquesta dona explica que a ella li ha passat però no va obrir la porta:

 

En canvi, una altra dona explica que a ella no li han passat situacions com aquestes, tot i que sí que n’ha sentit a parlar:

 

En general, doncs, el públic que ha vist l’obra n’ha sortit molt content. Ho han trobat molt ben explicat i han valorat molt positivament que ho expliquessin en primera persona, ja que així els ha ajudat a entendre-ho molt millor.