Trencar amb les propostes dels anys anteriors, donar-hi molt més color i fer el màxim èmfasi en els aliments sense deixar-se els vins: són els ingredients amb què s’ha cuinat el logo que enguany representarà el Tast Tiana. Es farà el 8, 9 i 10 de juny, com sempre a la Plaça de la Vila. La idea i el disseny són de l’estudi Tentaciones Gráficas.
Aquest any la fira gastronòmica tianenca fa 10 anys, per això l’Ajuntament va decidir convocar un concurs per seleccionar el logo entre dissenyadors i dissenyadores vinculats amb Tiana. Finalment, el gat a l’aigua se l’ha endut una proposta de l’estudi barceloní, una de les creatives del qual, la Marta Bellés, és tianenca. El repte, explica la dissenyadora, era combinar una tipografia atractiva amb els aliments:
Òbviament, no podien deixar de banda, de cap de les maneres, el coprotagonista del Tast: el vi.
En Sergi Català, un altre dels dissenyadors de Tentaciones Gráficas, explica que els dissenys de logos per fires gastronòmiques estan “molt trillats” Aquest concurs era, doncs, un gran repte per a l’estudi. Dins la proposta guanyadora la Marta i en Sergi hi proposen un petit joc, explica ell:
A Tentaciones Gráficas es treballa sempre “en equip”, subratllen a l’estudi. Per això els membres de la factoria van fer diverses propostes de logo per aquest Tast. Va ser la Marta qui es va emportar el gat a l’aigua però consideren que el triomf és de tots plegats.
L’estudi de disseny ha treballat altres vegades fent encàrrecs per Tiana, com ara la gràfica del tramvia o el logo del Tiana Negra d’aquest 2018. Això feia que tinguessin “moltes, moltes ganes de guanyar aquest concurs”, afirmen. Tant és així que hi van presentar fins a 13 propostes, una de les quals ha estat la guanyadora.