Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

Javier Duarte, montgatí, un dels primers en agafar el nou metro a l’aeroport

Javier Duarte, montgatí molt vinculat a Tiana, serà una de les primeres persones que faci servir la nova línia 9 del metro que porta, des d’aquest divendres 12 de febrer, a la terminal 1 de l’aeroport.

Duarte treballa a una multinacional espanyola amb seu a Montgat, Linear Chemicals, i ha de viatjar sovint en avió: “com a mínim, un cop al mes, o mes i mig” explica en Javier. Fins ara, arribar en transport públic des de Montgat o Tiana a la T1 -d’on surt la majoria de vols a l’estranger- era “complicat” per a ell. Per això, en Javier Duarte creu que el metro serà una millora per a tothom:

 

Duarte pensa que connectar la T1 amb el centre de Barcelona era “necessari” ja que beneficia les persones que opten pel transport públic, com ell, que acostuma a utiltizar-lo quan ha d’anar a l’aeroport, encara que no sempre ho pot fer:

 

L’obertura d’aquesta línia de metro ha estat llargament demanada per molts sectors del país. Javier Duarte considera que aquesta nova infraestructura col·loca Barcelona a l’alçada d’altres capitals europees:

 

Javier Duarte
Javier Duarte

Per a ell, arribar en metro a l’aeroport no és res nou. Des de que viatja per tot el món ha vist com en altres capitals i grans ciutats és del “tot normal” que aquest transport públic estigui integrat a l’aeroport. Tot i això, als països llatinoamericans als quals ell acostuma a volar no és pas habitual:

 

La nova L9 del metro

El nou tram d’L9 que es posa en servei aquest divendres té 20 quilòmetres, 15 estacions i connecta tres municipis: Barcelona, L’Hospitalet i el Prat de Llobregat. Oferirà una freqüència de trens cada 7 minuts per sentit. Aquest interval es podrà reduir a menys de 4 entre algunes estacions quan es produeixin esdeveniments que generin un gran impacte en la mobilitat, com ara certamens firals o bé dates amb previsió d’un elevat trànsit aeri a l’aeroport del Prat. El nou tram ha suposat una inversió de 2.899 milions d’euros.

Els nous 20 quilòmetres facilitaran l’accés en transport públic des de l’aeroport del Prat a centres educatius, zones comercials i àrees logístiques i de promoció econòmica, com ara la Ciutat de la Justícia, Mercabarna o Fira de Barcelona.

També millorarà la mobilitat més local i dotarà de servei de metro zones habitades que fins ara no en tenien. De les 15 estacions, 6 enllacen amb altres serveis ferroviaris. Concretament amb tres línies de metro: L3 (Zona Universitària), L5 Collblanc i L1 (Torrassa); amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (Europa/Fira) i amb Rodalies (El Prat Estació i Aeroport T2). En longitud, el nou tram és equiparable a l’L1 de Metro, la més llarga de la xarxa, i té una previsió de demanda de 23 milions de viatgers anuals.

Les parades del tram de la L9 que s’inauguren avui són: Zona Universitària, Collblanc, Torrassa, Can Tries/Gornal, Europa/Fira, Fira, Parc Logístic, Mercabarna, Les Moreres, El Prat Estació, Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport T2 i Aeroport T1.

Com agafar el metro a l’aeroport des de Tiana

Per arribar-hi des de Tiana hi ha diverses opcions. El més ràpid és viatjar en tren de Rodalies fins a Sants, allà agafar la línia 3 o la 5 del metro, que enllacen amb la nova L9 a l’aeroport a Zona Universitària i Collblanc, respectivament.

També es pot anar amb tren fins a Clot-Aragó, Arc de Triomf o Plaça de Catalunya, i allà agafar la línia 1 direcció Hospital de Bellvitge, per enllaçar a l’estació de Torrassa amb la L9.

Una altra opció és anar a Badalona amb la B-29, agafar el metro a Pompeu Fabra i fer dos enllaços: a Sagrada Família, amb la línea 5 i, més endavant, a Collblanc, enllaçar amb la nova línia 9 cap a l’aeroport.

Informació elaborada per Sergi Quevedo i Alèxia Guilera