Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

Cap a on va l’educació?

La història de l’escola catalana, projectes d’extensió de l’educació i experiències de projectes innovadors a escoles del Maresme han estat els temes que, aquest dissabte, han centrat el debat sobre l’escola catalana organitzat per Òmnium Cultural.

El primer bloc ha començat amb un recorregut històric per l’escola catalana al llarg del segle XX a càrrec de Jaume Carbonell, periodista i pedagog. L’ha dividit en 3 fases: el creixement des de principis del segle XX fins el final de la Guerra Civil, la seva desaparició durant el franquisme i la recuperació de l’escola catalana després de la mort del dictador. Escoltem-lo:

 

Per la seva banda, l’educador Jordi Aguilar ha presentat el projecte de la diputació de Barcelona “Educació 360”, que pretén integrar l’educació en la vida dels alumnes més enllà de l’escolarització. “Educació 360” proposa una adaptació a la reforma horària i una integració més gran de les extraescolars dins els centres educatius. També un aprofitament extraacadèmic dels equipaments d’escoles i instituts. Jordi Aguilar:

 

Al segon bloc s’han exposat 3 casos de projectes innovadors a diversos centres. Han estat “El treball per ambients d’educació infantil” de l’escola Marina de Montgat, “La integració d’ensenyaments artístics en el currículum ordinari” de l’escola Oriol Martorell de Barcelona, i el projecte Sumem de l’escola Pia de Mataró.

El debat també ha deixat una última reflexió per part d’en Jaume Carbonell sobre quin ha de ser el paper de l’educació actualment:

 

La conclusió que ha deixat el debat és que tot es pot millorar i el sistema actual pot canviar sense que això sigui traumàtic.