El 2018 serà l’any en què deixin d’existir a Tiana els actuals contenidors d’emergència. Això és, almenys, el que té previst la regidoria de Medi Ambient. I és que, tal com ja han denunciat diverses vegades, una part dels habitants de la vila no n’està fent un ús correcte malgrat que han explicat moltes vegades per a què serveixen, diu el regidor de Medi Ambient, Xavier Doñate:
Medi Ambient ja ha anat informant els darrers anys del funcionament de les àrees d’emergència però sembla que encara hi ha un col.lectiu de vilatans que es resisteix a fer-les servir correctament. Per això, Medi Ambient també es planteja sancionar les persones infractores, afirma el regidor:
Una altra mala pràctica habitual és no separar adequadament els residus i llençar-los tots al rebuig:
Sobrecarregar les àrees d’emergència, recalca Xavier Doñate, és negatiu, a més, perquè netejar-les i buidar-ne la brossa té un elevat cost, que assumeix tota la ciutadania: ni més ni menys que 80.000 euros cada any que ha de pagar l’Ajuntament. Són diners que es fan servir en retirar les bosses que es deixen fora dels contenidors, i esl salaris de les persones que, de forma extraordinària, els han de netejar.
Quan s’han de fer servir, únicament, aquests contenidors? El regidor de Medi Ambient ho explica una vegada més:
La regidoria de Medi Ambient asseguyra que ja té identificades les persones que fan servir incorrectament les àrees d’emergència. Però, sense la voluntat de totes elles de separar la brossa adequadament, no s’hi pot fer res.