Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

El PSC es queda sol defensant l’accés als pàrquings només pel Camí de Can Besora

El debat engegat fa dies sobre l’accés pels vehicles als futurs habitatges socials pel Camí de Can Besora, ha arribat al ple municipal aquest dimarts: Junts, Esquerra i la CUP, mes el PDeCat-DC que s’hi ha afegit a darrera hora, han  presentat una moció en què demanen un nou estudi per avaluar la mobilitat en aquest punt de Tiana. Un tràmit, per cert, que és obligatori de fer per Llei, ha assenyalat aquests grups.

També han demanat suspendre la modificació del pla parcial dels Vessants 2 i iniciar-ne un de nou, si s’escau, un cop s’hagi fet l’estudi de mobilitat. La proposta ha estat aprovada, tot i que el PP s’hi ha abstingut i el PSC hi ha votat en contra.

La portaveu del PDeCat-DC, Olga Rué, ha fet memòria, explicant perquè ens tots els anys anteriors a l’actual no s’a fet res als Vessants 2. També ha remarcat que ja hi ha més de 100 persones apuntades al sorteig pels 80 habitatges socials que s’hi faran, cosa que demostra l’interès i necessitat d’aquest tipus de pisos. Rué ha explicat perque van votar a favor, al ple del mes de març, de la modificació del pla parcial però perquè no estan a favor que s’hi accedeixi als pàrquings pel Camí de Can Besora. També ha fet propostes:

 

La portaveu del PdeCat-DC també ha proposat crear una bossa d’aparcaments per a qui hi hagi d’anar a viure. Aquest grup creu que tot plegat s’ha de fer en col.lectiu. Diuen que no es tracta de parar el procediment sinó de fer una “breu aturada” per repensar-lo, ha assenyalat. Olga Rué també ha criticat que Junts, ERCi la CUP no els han deixat gaire opcions, en aquesta moció: o votar en contra i quedar malament amb els veïns, ha dit, o votar a favor pero quasi per la força, sense poder-hi treure o afegir res.

Isaac Salvatierra, portaveu de Junts per Tiana, ha qualificat d'”exprés” la modificació del pla parcial dels Vessants 2. Ha dit que l’equip de govern no està seguint l’esperit dels processos de planejament urbanístic i que s’han saltat la llei, ha assenyalat:

 

Salvatierra ha dit que “com a tianencs no ens podem sentir orgullosos ni de l’equip de govern ni dels funcionaris que han permès saltar-se la llei”. Ha afegit que es vol fer una urbanització sense fer-ne abans els carrers, fet que respon, creu Junts, a una decisió purament electoral. Sense carrers, ha dit Salvatierra, es generarà un problema de trànsit.

Junts també ha criticat que l’equip de govern afegís en aquest projecte el pla de mobilitat del 2009. També han criticat que l’Ajuntament està d’esquena als veïns i que, ha dit Salvatierra, no existia un informe de mobilitat actualitzat a la modificació de projecte, malgrat que la regidora d’Urbanisme va dir que sí que existia.

El regidor d’Esquerra, Ricard Fabra, ha reiterat que cal suspendre l’aprovació de la modificació del pla parcial però que s’hi podria fer una urbanització anticipada:

 

El portaveu d’Esquerra ha advertit també que si s’entra en una altra crisi quedara la urbanització dels carrers per fer. Cal fer-ho ara, amb una solució concreta, ha subratllat.

Per la seva banda, la CUP ha agrait l’esforç de l’oposició d’haver-se pogut posar d’acord i que la reactivació dels Vessants 2, ha dit, arriba a instàncies de la Junta de Compensació. El portaveu, Àlex Rosa, ha dit que, per a ells, el primer acte electoral del PSC serà posar la primera pedra d’aquests nous habitatges socials. També ha afirmat que Fem Ciutat, la cooperativa promotora dels habitatges, “és una falsa cooperativa” perquè obliga a fer la hipoteca amb La Caixa. Rosa ha dit que els han estat amagant informació a l’oposició:

 

Diego Parra, portaveu del PP, ha demanat “prudència i una reflexió a fons” de tot el projecte. També ha subratllat que el preu dels habitatges públics el fixa la Generalitat, no l’Ajuntament. Parra ha defensat el dret del veïnat a queixar-se perquè l’entrada als pàrquings es faci per Camí de Can Besora:

 

Parra també ha recordat que serà tasca de l’oposició fer el seguiment de la proposta aprovada. Creu que cal modificar aquest projecte “de dalt a baix” perquè “no ha de generar un conflicte en l’entorn la construcció de pisos socials” ha assenyalat el regidor popular. També ha dit que no han de ser les constructores les que decideixin què i quan es fan els canvis, a banda de les persones que ja estan apuntades a la llista per accedir a un d’aquests pisos.

La regidora d’Urbanisme, Núria Garcia, ha dit que ningú s’ha saltat la llei, ni polítics ni funcionaris municipals:

 

També ha remarcat que la llei no obliga a fer un estudi de mobilitat quan es fa una modificació d’un pla parcial, com és aquest cas. Garcia també ha dit que no cal posar en joc la dignitat dels funcionaris de l’Ajuntament i ha defensat la vàlua de Fem Ciutat, la cooperativa triada per aquest projecte.

Núria Garcia ha dit que mai s’ha dit que la urbanització dels carrers no s’hagi de fer. No entén què hi veuen de dolent en la construcció de pisos de lloguer socials. Ha lloat l’actitud del PDeCat-DC de dialogar i ha criticat, en canvi, la proposta que presentaven Junts, Esquerra i la CUP . També ha assegurat que “es corregiran els desajustos de mobilitat que hi ha al pla”.

El secretari municipal, Pau Sanz, ha intervingut en aquest punt del ple per explicar que no hi ha res il.legal en la modificació del plaarcial dels Vessants 2.

Finalment, l’alcaldessa ha intervingut per felicitar la intervenció de Núria Garcia i per criticar, per electoralista, aquesta moció. Ha dit també que hi ha diàlegs que ells poden dur a terme però, també, “diàlegs que no” ha dit textualment:

 

Pujol ha demanat als grups de la moció que no confonguin el veïnat. També ha defensat la intervenció dels funcionaris públics de l’Ajuntament en aquest projecte.

Finalment, l’alcaldessa ha afegit que des de l’Ajuntament s’han estudiat solucions d’aparcament, de vials i de circulació, ha dit, perquè no passin vehicles per la trama urbana de Tiana.

Accés únic pel Camí de Can Besora no previst al projecte inicial

L’entrada als pàrquings dels habitatges únicament per Can Besora no era el que inicialment estava previst, asseguren a la moció Junts, ERC i la CUP.  Segons un estudi de mobilitat fet a la zona el 2009 (que es va fer, con mana la Llei, per poder aprovar el pla parcial), els vehicles havien d’entrar als nous pisos tant per Camí de Can Besora com per un carrer, encara per construir, que enllaçaria els pisos amb l’avinguda Lluís Companys.

A més, estava contemplat que el final del Camí de Can Besora s’obrís en una circumval.lació que havia d’anar a parar a la part nord dels Vessants 2. Aquesta obra, però, no està contemplada a l’actual projecte i això fa que els vehicles hagin de circular pels carrers del centre de Tiana, amb la conseqüent preocupació del veïnat.

Aquest dilluns, veïnat de la zona i Ajuntament han tingut una reunió per acostar posicions i conèixer les respectives propostes que no ha complert el seu objectiu.