Facebook
Twitter
WhatsApp
LinkedIn

Els experts veuen amb bons ulls treure els cotxes del centre

Els experts en arquitectura afirmen que el centre de Tiana és una zona insegura pels vianants. Veuen amb bons ulls que l’Ajuntament prepari un pla per reduir l’accés dels cotxes a aquests carrers.

Fins ara hem conegut la opinió favorable de l’expert en economia urbana que assessora l’Ajuntament amb el projecte Retrobem-nos, Marçal Tarragó. Aquest economista assegura que tots els municipis que duen a terme les pacificacions o les peatonalitzacions obtenen resultats exitosos.

Entre els experts del municipi també hi trobem l’arquitecte i professor de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona, Jordi Maristany. Un arquitecte que, per cert, havia estat regidor d’urbanisme i obres a Tiana fa més de vint anys, durant el govern de Josep Maria Escuder. Jordi Maristany creu que s’haurien d’estudiar alguns casos amb detall, com l’afectació d’alguns comerços, però que la peatonalització al centre del poble hauria de ser total. Segons el docent, permetre l’accés a tots els cotxes en determinats horaris seria un error.

 

Jordi Maristany creu que circular pel centre té poc sentit perquè tampoc hi ha suficient aparcament. El Retrobem-nos està preparant, també, l’ampliació de diferents pàrquings, al voltant dels carrers afectats. Aquest arquitecte, a més, ha treballat en l’assessorament dels privats que han estat expropiats per l’actuació que preveu obrir el Passeig de la Vilesa i l’Avinguda Isaac Albéniz, que eliminaria el doble revolt actual.

El doble revolt
El doble revolt

Un altre professor de l’Escola d’Arquitectura de la Universitat Politècnica de Barcelona, Francesc Navés, creu que s’hauria de donar prioritat a l’obertura del Passeig de la Vilesa. L’arquitecte i paisatgista tianenc veu perillós, però, que aquesta obertura pugui convertir aquest carrer en una via ràpida pels cotxes.

 

Francesc Navés, veu positiva la pacificació del centre de Tiana. L’arquitecte i paissatgista tianenc, creu que establir horaris per permetre l’accés als vehicles sí que podria funcionar