La Generalitat preveu, pel proper curs escolar, una línia menys de P3 a Tiana. L’escola que veuria retallada una línia d’aquest curs és la Lola Anglada, que fins ara, en tenia dues. La previsió que fa cada any l’Àrea de Planificació Escolar dels Serveis Territorials, de moment, només en contempla una per aquest centre i una altra per l’escola Tiziana, que es mantindria igual que en aquest curs. El Departament d’Ensenyament ho justifica en el pes demogràfic que Tiana ha tingut fa tres anys. Aquest no cobriria la totalitat de les dues línies de P3.
L’AMPA de la Lola Anglada ho ha qualificat de notícia greu. Des del propi centre creuen que el principal risc d’aquesta mesura seria la massificació de l’única classe. És una opinió que comparteixen des de la regidoria d’educació de Tiana. “Els canvis legislatius als quals hem estat sotmesos fan que augmentin les ràtios d’alumnes per classe. N’estic absolutament en contra. Lluitarem fins al final, amb tota la nostra energia, per evitar aquesta massificació”, ha explicar el regidor Jordi Gost, que ha afegit: “Això no és un problema exclusiu del nostre municipi, és un problema de tot el país”.
La possible retallada d’aquesta segona línia dependrà, però, del nombre de preinscripcions que facin les famílies de Tiana. Si es superen, aproximadament, entre la cinquantena i la seixantena, la Generalitat podria decidir obrir una altra classe. És per això que des de l’Ajuntament demanen que les famílies escullin, tant en la primera com en la segona opció, les dues escoles del poble. “Està garantida l’escolarització de tots aquells que ho demanin, demanem a tots els pares i mares que no s’adormin”, ha dit Gost.
Les inscripcions a les dues escoles públiques del municipi ja estan obertes. Els pares i mares tenen temps fins el proper 21 de març per demanar la plaça de P3. Des de l’Ajuntament de Tiana estan a l’espera d’aquestes sol·licituds. En cas que la Generalitat elimini la segona línia, des de la regidoria d’educació asseguren que faran pressions polítiques i mediàtiques per evitar la massificació d’aquestes aules.